فاجعه آتش‌سوزی در یونان: هزاران نفر از جزیره رودس تخلیه شدند
فاجعه آتش‌سوزی در یونان: هزاران نفر از جزیره رودس تخلیه شدند

فاجعه آتش‌سوزی در یونان: در روز شنبه، مقامات یونان اعلام کردند که آتش‌سوزی وسیع در جنگل‌های جزیره رودس یونان طی پنج روز گذشته همچنان ادامه داشته است و مردم همچنان از مناطق خشکی و سواحل به دلیل حریق‌ها تخلیه می‌شوند.

فاجعه آتش‌سوزی در یونان: هزاران نفر از جزیره رودس تخلیه شدند

به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات در جزیره رودس اعلام کرده‌اند که بیش از ۳۰ هزار نفر از این جزیره به مناطق امن‌تری منتقل شده‌اند تا از خطرات آتش‌سوزی در این منطقه در امان باشند.

در مصاحبه تلویزیونی، نیکوس الکسیو سخنگوی گارد ساحلی یونان اعلام کرد که کشتی‌های گارد ساحلی به همراه بیش از ۳۰ قایق خصوصی حداقل دو هزار نفر، از جمله گردشگران، را از سواحل نزدیک به مناطق کیوتاری و لاردوس در بخش جنوب شرقی جزیره رودس تخلیه کردند.

سخنگوی گارد ساحلی یونان افزود که عملیات تخلیه حدود ۶۰۰ نفر از سواحل کیوتاری و گنادی به سمت پلیمیری نیز همچنان ادامه دارد.

گسترش و شدت آتش‌سوزی در جزیره رودس یونان،

مقام آتش‌نشانی یونان به تازگی اعلام کرده که از حدود یک هزار نفر ساکن پفکی، لیندوس و کالاتوس خواسته شده است که با نزدیک شدن شعله‌های آتش این روستاها را ترک کنند.

گزارش‌ها حاکی از این است که وزش بادهای شدید باعث گسترش سریع آتش‌سوزی در جزیره رودس یونان شده است.

به دلیل گسترش و شدت آتش‌سوزی در جزیره رودس یونان، تعدادی از کشورهای اروپایی تصمیم به ارسال کمک‌های اضافی جهت اطفای حریق و کنترل آتش‌سوزی در این منطقه گرفته‌اند.