فاجعه‌بار ریزش پنج ساختمان در تهران: ۴ تن کشته شد!
فاجعه‌بار ریزش پنج ساختمان در تهران: ۴ تن کشته شد!

فاجعه‌بار ریزش پنج ساختمان در تهران: در حالی که یک دستگاه ساختمان غیرمجاز در شهرک احمدیه تهران به دستور قضایی در حال تخریب بود، اتفاقی غیرمنتظره رخ داد و پنج ساختمان همجوار به طور ناگهانی سقوط کردند.

فاجعه‌بار ریزش پنج ساختمان در تهران: ۴ تن کشته شد!

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، به ما خبر داد که حادثه ریزش ساختمان در ساعت ۱۲:۲۴ ظهر امروز (یکشنبه، ۱۵ مرداد) به وقوع پیوسته است. او افزود که تیم‌های گروه نجات به همراه چند دستگاه جرثقیل و تجهیزات آواربرداری فوراً به محل حادثه، که در خیابان شکوفه غربی شهرک احمدیه واقع شده، اعزام شده‌اند.

با توجه به گزارش ارائه شده توسط خبرگزاری ایسنا، جلال ملکی، در افزودنی به گزارش، اعلام کرده است که با حضور آتش‌نشانان در محل حادثه، صحنه را مشاهده کرد. او توضیح داد که در محل، چند ساختمان در حال ساخت و در نزدیکی یکدیگر قرار داشتند. اما ناگهان به گونه‌ای تخریب شدند که یکی از این ساختمان‌ها به طور کامل ریزش کرد و بخش‌هایی از چند ساختمان دیگر نیز به فروریزش درآمدند.

در این حادثه ۱۱ نفر مصدوم شده‌اند

به گفته‌های معاون روابط عمومی سازمان اورژانس کشور، به تازگی اطلاعات حاکی از این است که تا این لحظه، ۱۱ نفر به علت حادثه مصدوم شده‌اند. از این تعداد، هشت نفر به مراکز درمانی منتقل شده‌اند و سه نفر دیگر نیز در محل حادثه درمان دریافت کرده‌اند. اقدامات اورژانسی در محل حادثه نیز همچنان ادامه دارد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی اعلام کرده است که یک جسد از زیر آوار خارج شده است و این جسد به سرهنگ یزدان سلیمان‌آبادی، رئیس پایگاه دهم پلیس امنیت تهران بزرگ تعلق دارد. این جسد مورد شناسایی قرار گرفته است.

گفته می‌شود که یک قربانی دیگر نیز از زیر آوار خارج شده است که به طور تأیید شده جان خود را از دست داده بود. نام این فرد سرگرد حسین اسماعیلی بود و او عضو نیروی انتظامی از پرسنل پایگاه دهم پلیس امنیت تهران بزرگ بود.

تصاویری از محل ریزش ۴ ساختمان در تهران