غنی سازی
غنی سازی و تبعات آن برای مردم ایران

غنی سازی انرژی اتمی برای ایران جز ضرر و نابودی کشور چیزی نداشته است، میلیاردها دلار در ۲۵ سال گذشته خرج غنی سازی اورانیوم و احداث ساختمانهای زیر زمینی شده که در نهایت هیچ کاربردی برای ایران ندارد و بعد از سقوط جمهوری اسلامی تجهیزات آن باید به ضایعاتی های آهن فروخته شود.

اصولا غنی سازی اورانیوم در سطحی که جمهوری اسلامی ایجاد کرده است هدفی ندارد جز ساخت بمب هسته ای.در کشور ما یک نیروگاه هسته ای داریم که در بوشهر واقع شده است.

هدف واقعی ایران از غنی سازی اورانیوم چیست؟

این نیروگاه سوختش از طرف روسیه تامین میشود و یک قرارداد ۲۵ ساله در این زمینه منعقد شده است.پس پرسش اینجاست که اینهمه دستگاههای غنی سازی که جمهوری اسلامی تهیه و بکار انداخته است برای چیست؟ عده ای میگویند برای تولید برخی از ایزوتوپ های پزشکی و درمانی.این موارد پزشکی با مقدار بسیار کم اورانیوم صورت میگیرد که قابل تهیه از بازار بین المللی است.

ایران در زمان محمد رضا شاه پهلوی فقید سهام کارخانه غنی سازی اورانیوم اورودیف در فرانسه را خرید تا براحتی اورانیوم مورد نیاز خود را برای مصارف پزشکی و تاسیسات هسته ای بوشهر تهیه کند.
پس تهیه اورانیوم غنی شده ۳/۶۷ در صد برای سوخت نیروگاه اتمی بوشهر و کارهای تحقیقاتی اصلا کار سختی نیست.
غنی سازی بیست درصد برای هیچ کشوری مورد تهیه سوخت هسته ای ندارد و فقط برای تهیه بمب و کاربرد نظامی انجام می شود.

رسیدن به اورانیوم بیست درصد کار سختی است و احتیاج به تجهیزات و زمان زیادی دارد و تبدیل آن به ۶۳ درصد و بعد ۹۲ درصد بسیار راحت و با زمان کم صورت میگیرد.
جمهوری اسلامی در سال گذشته نیز فلز اورانیوم تولید کرد که این فلز فقط برای ساخت بمب اتم کاربرد دارد.
همچنین بر اساس مدارک ربوده شده از تورقوز آباد،جمهوری اسلامی کار بر روی ماشه اتمی را هم انجام داده بود که در بمب اتم کاربرد دارد و یک قطعه کلیدی بمب است و همچنین آزمایش آن در یک تونل زیرزمینی در شمال شرق تهران انجام شده بود.
همه اینها را که کنار هم بگذارید متوجه خواهیم شد که هدف از غنی سازی اورانیوم توسط جمهوری اسلامی فقط برای رسیدن به بمب اتم است و هیچ کارایی در صنعت صلح آمیز هسته ای ندارد.

دلیل وخامت اقتصاد ایران؟

جمهوری اسلامی با صرف بیش از صد میلیارد دلار در ساخت تونلهای زیر زمینی ،خرید تجهیزات سانتریفیوژ و مونتاژ آنها،تجهیزات مرکز نطنز،فردو ،لویزان و…..ضربه بزرگ به اقتصاد ایران زد و کمر اقتصادایران را شکاند.

علاوه بر آن تحریم های هسته ای از سال ٨۹ تا ۹۴و از سال ۹۶ تاکنون بیش از هزار میلیارد دلار به اقتصاد ایران ضربه زده ومباعث فقیر شده مردم،کوچک شدن اقتصاد ایران و تورم های ۴۰تا ٨۰ درصد شده است.علاوه بر آن پول ملی ایران از هزار تومان در برابر یک دلار در سال٨۹ به ۳۰ هزار تومان در سال ۱۴۰۰ رسیده است که باعث کاهش خرید وفلاکت مردم ایران گردیده.

سرنوشت برنامه هسته ای جمهوری اسلامی چیزی جز اوراق کردن سانتریفیوژها و تحویل آن به غربی ها یا حمله گسترده نظامی اسرائیل و آمریکا به این تاسیسات و نابودی کامل آنها نیست.

در این بین بیش از هزار میلیارد دلار خسارت برای ملت ایران و کشور ایران می ماند که با این پول میشد ایران را با بلدوزر صاف کرد و بصورت مدرن و جدید ساخت.هزار میلیارد دلار یعنی بودجه ۱۴سال ایران که با آن تمام ایرانیان با بهترین کالاها و خدمات زندگی کنند.

ضرباتی که جمهورى اسلامی با نادانی و جهالتش بر ملت ایران وارد کرده است بزودی زود قابل جبران نیست.

چاههای نفت خشکیده ،رودخانه های خشکیده،دریاچه های خشکیده،تالابهای خشکیده،زمینهای خشکیده،منابع زیر زمینی آبی خشکیده و ایرانی خشکیده حاصل بخشی از عملکرد جمهوری اسلامی در این سالهاست.

مصاحبه کشیش نوری قبیتی زاده با فارس نیوز۲۴

مصاحبه قبلی کشیش نوری قبیتی زاده درباره غنی سازی اورانیوم با فارس نیوز۲۴

نویسنده: کشیش نوری قبیتی زاده