عموی کیان پیرفلک بازداشت شد
عموی کیان پیرفلک بازداشت شد

عموی کیان پیرفلک بازداشت شد؛ به تشدید فشارها بر خانواده‌های دادخواه ادامه می‌دهند، گزارش‌ها از شهر ایذه نشان می‌دهند که سجاد پیرفلک، عموی کیان پیرفلک، روز شنبه بیست و هفتم خرداد ماه به دست نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

عموی کیان پیرفلک بازداشت شد

با تأیید خبر بازداشت سجاد پیرفلک در روز شنبه، برخی منابع اطلاعاتی در ایذه اعلام کردند که خانواده‌های پیرفلک و مولایی‌راد تحت فشار شدید نیروهای امنیتی قرار دارند.

حساب توییتری با نام “صدای شهریور”، که در پوشش خبرهای مربوط به اعتراضات زنان، زندگی و آزادی فعال است، گزارش کرد که در ظهر روز شنبه، ۲۷ خرداد ۱۴۰۲، سجاد پیرفلک، عموى دادخواه کیان پیرفلک، توسط نیروهای امنیتی در ایذه “ربوده” شده است.

در همان زمان، حساب توییتری با نام “۱۵۰۰ تصویر” نیز گزارش داد که “سجاد پیرفلک، عموی کیان، ظهر روز شنبه در همان محلی که کیان به قتل رسیده بود، بازداشت” شده است.

محاصره خانه پیرفلک؟

پیشتر، از روز پنج‌شنبه ۲۵ خرداد ماه، گزارش‌هایی درباره محاصره خانه پیرفلک و حبس خانگی ماه‌منیر مولایی‌راد و میثم پیرفلک منتشر شده بود.

با این حال، عصر همان روز، متنی در حساب توییتری سجاد پیرفلک، عموى کیان، منتشر شد که در آن اعلام شده بود: “حبس خانگی و بحث‌های مطرح شده در مورد خانواده پیرفلک و مولایی صحت ندارد.” در این متن آمده بود که “هیچ کس از اعضای خانواده با محدودیت برای تردد مواجه نشده است.”

پس از آن، متنی دیگر در حساب کاربری مهرداد پیرفلک، عموى دیگر کیان پیرفلک، و همچنین بهرخ مولایی‌راد، خواهر پویا مولایی‌راد، منتشر شد که در آن هرگونه فراخوان برای تجمع در ایذه رد شده و آمده بود: “هرگونه فراخوان از طرف خانواده پیرفلک و مولایی تکذیب می‌شود.”