علت بازداشت مژگان خالقی کارگردان فیلم توقیف‌شده «کاباره» چیست؟
علت بازداشت مژگان خالقی کارگردان فیلم توقیف‌شده «کاباره» چیست؟

روزنامه شرق در گزارش خود از بازداشت مژگان خالقی، کارگردان سینما و تئاتر و سازنده فیلم “کاباره”، خبر داده است که در مردادماه امسال، در حین فیلمبرداری با برخورد نیروهای امنیتی مواجه و توقیف شده است.

مژگان خالقی بازداشت شد

روزنامه شرق در گزارش خود از بازداشت مژگان خالقی، کارگردان سینما و تئاتر و سازنده فیلم “کاباره”، خبر داده است که در مردادماه امسال، در حین فیلمبرداری با برخورد نیروهای امنیتی مواجه و توقیف شده است. به گزارش شرق روز شنبه، ۲۰ آبان، خانم خالقی به منظور بازگرداندن وسایل توقیف شده خود به دادسرای اصفهان مراجعه کرده بود که در نتیجه‌ی آن بازداشت شده است.

علت بازداشت مژگان خالقی کارگردان فیلم توقیف‌شده «کاباره» چیست؟

با توجه به این گزارش، برخی رسانه‌ها علت بازداشت مژگان خالقی را به تشکیل پرونده‌ای با اتهام “اقدام علیه امنیت ملی” منسوب کرده‌اند.

در روز ۱۹ مرداد، معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی وزارت ارشاد اعلام کرده بود که “دستگاه‌های مربوطه” با ساخت یک فیلم زیرزمینی به نام “کاباره” به اقدامی خاص در ارتباط با امنیت ملی واکنش نشان داده‌اند.

او افزود: «همزمان این افراد به محل‌های دیگر شامل دفتر کار تدوینگر، خانه خانم معتمدآریا و خانه من هم رفتند و همه وسایل را با خود بردند.»

وی افزود: این افراد همزمان به جاهای دیگر از جمله دفتر کار تدوینگر، منزل خانم معتمدآریا و منزل من رفتند و همه وسایل را با خود بردند.