نرگس محمدی
عفو بین‌الملل: نرگس محمدی در زندان شکنجه می‌شود

سازمان عفو ​​بین‌الملل در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه ایران به «شکنجه و بدرفتاری» نرگس محمدی در زندان اعتراض کرد و خواستار آزادی فوری وی شد.

عفو بین‌الملل: نرگس محمدی در زندان شکنجه می‌شود

این سازمان در نامه‌ای خطاب به غلامحسین محسنی اژه‌ای نوشته است که نرگس محمدی در زندان قرچک ورامین تحت شکنجه و آزار قرار می‌گیرد و «عمداً» از دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی از جمله داروهای ضروری محروم شده است.

عفو بین الملل تاکید کرد که نه تنها این فعال حقوق بشر باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شود، بلکه باید از “مراقبت های بهداشتی مناسب و تمام داروهای مورد نیاز” در زندان برخوردار شود.

این سازمان از محسنی اژه‌ای خواسته است که از «شکنجه و سایر بدرفتاری‌های بیشتر» نرگس محمدی ۵۰ ساله خودداری کند و درباره اتهامات وی «تحقیقات سریع، مستقل، مؤثر و بی‌طرفانه» در مورد اظهارات وی مبنی بر این موارد رسیدگی شود.

وضعیت سلامتی نرگس محمدی در زندان

عفو بین الملل از رئیس قوه قضائیه ایران خواسته است که در صورت اثبات رسمی پرونده های شکنجه خانم محمدی، «در محاکمه‌های عادلانه به عدالت سپرده شوند».

تقی رحمانی، همسر نرگس محمدى گفت که وی به مدت ۲۳ ماه به دلیل تنگی نفس و نامنظم بودن ضربان قلب به بیمارستانی خارج از زندان منتقل شده است.

به گفته رحمانی، اگرچه پزشک متخصص بیمارستان برای «بیماری‌های جدی ریه و قلب» برای محمدى داروهای خاصی تجویز کرده است، اما پس از بازگشت به زندان، مأموران وزارت اطلاعات، دادستان‌ها و مسئولان زندان از جمله یگان حفاظت و اطلاعات برخی از داروهایی که نرگس محمدى به آن نیاز دارد، را رد کرده‌اند»