عضو سپاه

شاهد شماره ۳۶۷ کارکنان قرارگاه خاتم الانبیاء و عضو سپاه پاسداران سابق طی شهادت خود از نقش این قرارگاه نظامی در افزایش اعتراضات تا سطح خشونت فاش کرد.

دیروز، یکشنبه ۲۳ آبان، استماع شهادت شاهدان و بررسی گزارش ها و تحقیقات از سرکوب مرگبار مقامات جمهوری اسلامی علیه معترضان آبان ۹۸ پایان یافت.

شاهد شماره ۳۶۷ در پنجمین و آخرین جلسه دادگاه بین‌المللی مردمی آبان که در لندن برگزار شد، هویت خود را فاش نکرد، اما رازها و جزئیات محرمانه‌ای را که رژیم جمهوری اسلامی برای سرکوب تظاهرکنندگان انجام داد، فاش کرد.

این عضو سپاه گفت: «از کارکنان قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه پاسداران بودم و سپاه به دلیل کمبود نیرو کارکنان این قرارگاه را مجبور می‌کرده در سرکوب معترضان حضور داشته باشند».

این شاهد افزود: «نیروهای قرارگاه خاتم الانبیاء مغازه‌ها و خودروهای مردم را تخریب می‌کردند تا این‌طور جلوه دهند که این اقدامات کار مردم است».

از سوی دیگر، شاهد شماره ۲۴۵ که هویت وی نیز فاش نشد، اظهار داشت که آمبولانس ها مجروحان و مصدومان را به جای بیمارستان به اداره آگاهی منتقل می کنند.

شاهد شماره ۲۴۵ گفت: «تعدادی از نوجوانان زیر ۲۰ سال یک شی ۱۲ متری را به عنوان حفاظ مقابل خود قرار داده بودند اما ماموران نیروهای امنیتی آنان را به رگبار بستند و مغز یک نفر متلاشی شد و یک نفر دیگر نیز تیر خورد».