شیر خشک نوزادان ایران به یک شرکت ترکیه واگذار شد
شیر خشک نوزادان ایران به یک شرکت ترکیه واگذار شد

دولت ابراهیم رئیسی تصمیم گرفته تامین نیاز کشور به شیر خشک را به یک کارخانه در ترکیه واگذار کند.

شیر خشک نوزادان ایران به یک شرکت ترکیه واگذار شد

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیر خشک و غذای کودک اعلام کرد که مشکل “تخصیص ارز” در کشور، تولید شیر خشک را به چالش کشیده و دولت ابراهیم رئیسی تصمیم گرفته تامین نیاز کشور به شیر خشک را به یک کارخانه در ترکیه واگذار کند. هانی تحویل‌زاده در گفت‌وگویی با خبرگزاری ایلنا، جزئیات بیشتری در مورد این شرکت ترکیه را ذکر نکرد.

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیر خشک به این افزود که سیاست دولت در واگذاری تولید شیر خشک به یک شرکت ترکیه، به نظر می‌رسد که بهتر بود اگر به تولیدکننده‌های ایرانی ارز تخصیص داده می‌شد، این موضوع می‌توانست تولیدکنندگان ایرانی را قادر به تامین مواد اولیه تولید کند و تدریجی عرضه شیر خشک در بازار انجام می‌شد.

ظرفیت تولید شیر خشک در ایران

او همچنین اشاره کرد که ظرفیت تولید شیر خشک در ایران از ده میلیون عدد ماهیانه به پنج میلیون کاهش یافته و این سیاست واگذاری به تولیدکننده‌های خارجی منجر به تعطیلی شرکت‌های داخلی شده است. در حال حاضر، شرکت‌های نیکسان سلامت بهبود و پگاه شهرکرد دیگر تولید نمی‌کنند و حتی شرکت بهداشت کار نیز تنها توانایی تامین مواد اولیه تولید یک ماهه را دارد.

به گزارش ایلنا، آقای تحویل‌زاده همچنین اظهارات اخیر پروین صالحی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس که از پایان کمبودها در زمینه شیر خشک “تا چهل روز آینده” خبر داده بود، را “تایید نکرد.”