شامپو
شامپو حاوی کافئین چه تاثیراتی روی مو دارند؟

شامپوها روی موها تاثیرگذار هستند که نمی توان از اثرات آن که از خود برجا می گذارند، چشم پوشی کرد. شامپوهای حاوی کافئین نیز بسیار محبوب هستند زیرا می توانند بهافزایش تراکم موها کمک کنند.

شامپو حاوی کافئین چه تاثیراتی روی مو دارند؟

تاثیر کافئین بر موها

شامپو نوعی شوینده است که می توان آن را با توجه به نیازهای تغذیه ای مختلف مو غنی کرد. شامپو در ساده ترین شکل خود فقط موها و پوست سر را تمیز می کند، اما با افزودن ترکیبات مختلف مانند ویتامین ها و روغن های گیاهی می توان آن را به محصول موثرتری برای درمان مشکلات مو مانند ریزش مو، شوره سر، شوره موخوره یا آسیب‌های ناشی از رنگ و دکلره را کاهش داد.

کافئین نیز یکی از آن موادی است که می توان به این محلول های شستشوی مو اضافه کرد. همانطور که کافئین موجود در نوشیدنی ها و غذاها خواب آلودگی را از بین می برد، کافئین موجود در شامپو نیز مو را بیدار می کند. در واقع شامپوهای حاوی کافئین رشد مو را دو چندان کرده و تراکم آن را افزایش می دهند.

نکته اصلی که شامپو حاوی کافئین را متمایز می کند این است که مستقیماً به ریشه مو کار دارند. یعنی هدف آنها تنظیم عملکرد هورمون «DHT» است که یکی از عوامل ریزش مو است. وجود مخلوط مناسب کافئین در شامپو به راحتی می تواند ضخامت مو را افزایش داده و روند تشکیل فولیکول در مو و پوست سر را تقویت کند.

مواد مغذی موجود در کافئین

کافئین ماده ای است که حاوی بسیاری از مواد مغذی است. به عنوان مثال، آنتی اکسیدان های موجود در کافئین محرکی برای رشد سلول های سالم هستند. از سوی دیگر، کافئین می تواند رادیکال های آزاد را به خوبی مهار کرده و از آسیب رساندن به مو جلوگیری کند.