سپاه پاسداران انقلاب

در پی افشای فایل مصاحبه ظریف، اخبار مربوط به بازرسی از دفاتر مقامهای دولت کشور، از جمله دفتر رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ایران، از سوی سپاه پاسداران انقلاب منتشر شد.

خبرگزاری های دولتی “ایرنا” و “ایسنا” با استناد به مقام آگاه در دفتر سخنگوی دولت، خبر بازرسی از دفاتر حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، و محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه، را تکذیب کردند.

  • کذب و بی اساس

این مقام، که نام وی فاش نشده است، با انتقاد از اخبار رسیده، گفت که آنها “کذب و بی اساس” و با هدف “تشویش مردم و اختلاف‌افکنی میان مسئولان نظام” است.

چندین وب سایت خبری ایرانی اعلام کردند که پنجشنبه، ۹ اردیبهشت، نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب پس از درگیری کوتاه با نیروهای یگان‌های حفاظتی به دفاتر حسن روحانی و جواد ظریف حمله کردند و برخی از اسناد و مدارک را ضبط کردند.

به نوبه خود، مقام مسئول دفتر سخنگوی دولت ایران، تأیید کرد که مسئول پیگیری این پرونده وزارت اطلاعات است و “هرگونه انتقال اطلاعات در این زمینه با شفافیت کامل انجام می شود.

از سوی دیگر، قوه قضاییه اعلام کرد که در پی افشای فایل صوتی ظریف به حدود ۲۰ نفر ممنوع الخروج از ایران شده‌ اند، در حالی که دادستان کل تهران گفت که تاکنون کسی دستگیر نشده است.