شهروندان ایرانی

افشین دادرس، مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک جمهوری اسلامی، اعلام کرد که سهم شهروندان ایرانی از گوشت قرمز ۵۰ درصد کاهش یافته است.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک اظهار داشت که سرانه مصرف گوشت در ایران از ۱۲ کیلوگرم سالانه به ۶ کیلوگرم یعنی نصف شده ۵۰ درصد کاهش یافته است.

دادرس در جریان برنامه ای در تلویزیون جمهوری اسلامی توضیح داد که دلیل اینکه دامدار اقدام به کشتار دام‌ های مولد می‌ کند، کاهش توان نگهداری دام و هزینه‌های بالا و کمبود نهاده است.

به نوبه خود، منصور پوریان، رئیس شورای تامین‌کنندگان دام ایران نیز اعلام کرد که کشاورزان ایرانی در حال حاضر دارای ۷ میلیون راس دام هستند.

رئیس شورای تامین‌کنندگان دام خاطرنشان کرد که دلایل کاهش این تعداد کاهش سهم شهروندان ایرانی گوشت قرمز، تعطیلی و کاهش تعداد هتل ها، رستوران ها و سالن های مراسم، پس از شیوع کرونا است.

در ماه های اخیر، گزارش های متعددی مبنی بر کاهش مصرف گوشت و پروتئین حیوانی در سراسر جمهوری اسلامی به دلیل گران بودن قیمت ها منتشر شده است.

رئیس انجمن تغذیه ایران همچنین بر گران بودن گوشت به دلیل شرایط سخت اقتصادی تاکید کرد و از شهروندان خواست پروتئین های گیاهی را جایگزین پروتئین های حیوانی کنند.