سرقت اسناد هسته‌ای

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر سرقت اسناد هسته‌ای را که توسط حسن روحانی رئیس جمهور سابق ایران اعلام شده بود، تکذیب کرد.

رئیس جمهور ایران، حسن روحانی روز یکشنبه، ۱۱ مرداد، برای اولین بار رسماً سرقت سندهای هسته ای ایران توسط اسرائیل را که نتانیاهو در اردیبهشت‌ ماه سال ۹۷ فاش کرد، تایید کرد.

روحانی برای اولین بار در آخرین سخنرانی رسمی خود در در جمع مدیران دولت دوازدهم اعلام کرد: «اسرار را اسرائیلی ها از کشور خارج کردند و پیش ترامپ بردند و ترامپ هم از توافق خارج شد».

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق اسرائیل، در اردیبهشت‌ سال ۹۷ اعلام کرد که موساد در جریان یک عملیات مخفی موفق اسناد محرمانه مربوط به برنامه هسته ای ایران را فاش کرده است.

نتانیاهو در یک سخنرانی تلویزیونی گفت که این اسناد شامل ۵۵ هزار سند در ۱۸۳سی دی بود که در یک مرکز مخفی در نزدیکی تهران مخفی شده بودند.

شایان ذکر است که محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز سرقت اسناد هسته‌ای ایران از ایران را تأیید کرد اما پس از چند روز اظهارات وی را تکذیب کرد.

به نوبه خود احمدی نژاد، در جریان مبارزات انتخاباتی گفت که بالاترین مسئول مقابله با اسرائیل در وزارت اطلاعات، خودش جاسوس اسرائیل بود.