وزیر کار
حجت‌الله عبدالملکی

کاربران شبکه های اجتماعی ویدئویی از حجت‌الله عبدالملکی، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی را منتشر کردند که در آن سخنان خنده داری درباره مشکلات معیشتی وزرا بیان کرد.

عبدالملکی در اظهاراتی به تلویزیون دولتی جمهوری اسلامی به کاهش قدرت خرید کارگران اشاره کرد و گفت که خود وزرا به دلیل شرایط اقتصادی و تورمی دچار مشکلات معیشتی هستند.

وزیر تعاون و رفاه اجتماعی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر آگاهی از قدرت خرید کارگران گفت: «شما چرا می‌گویید کارگران، حتی کارمندان، کارفرمایان و مدیران ارشد. رفاه همه را تحت تاثیر گذاشته و حتی در سطح مدیران ارشد هم این مسائل را داریم».

وزیر کار تاکید کرد: «شاید برای شما جالب باشد که خود ما دچار مشکلات معیشتی هستیم. اما حتی کارفرمایان و مدیران ارشد و حتی خود ما -وزیران- که خدمت شما هستیم، دچار مشکلات معیشتی هستیم».

عبدالملکی توضیح داد: «در قدرت خرید و خیلی موارد دیگر که خوبیت ندارد وارد این مسائل شوم. تولید‌کنندگان و کارفرمایان هم به خاطر افزایش قیمت نهاده‌های تولید خود تحت فشار هستند».

حجت‌الله عبدالملکی پیش از رسیدن به وزارت ابراز امیدواری کرده بود که یک انقلاب اقتصادی که زندگی همه مردم از همه طبقات را تغییر دهد.

وی اظهار داشت که مسئولان کشور مقصر اصلی در مسائل و مشكلات اقتصادی کشور هستند زیرا قدرت خرید طبقات مختلف همچنان در حال کاهش است.