سازمان عفو بین الملل: محاصره غزه ضد انسانی، و جنایت جنگی است

سازمان عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌ای از محاصره نوار غزه بعد از آغاز درگیری‌ها میان اسرائیل و حماس انتقاد کرد و نوشت که حملات غیرقانونی اسرائیل در غزه باید به عنوان جنایات جنگی مورد بررسی قرار گیرد.

سازمان عفو بین الملل: محاصره غزه ضد انسانی، و جنایت جنگی است

این سازمان حقوق بشری نوشت که با بازماندگان و شاهدان عینی گفت‌وگو و تصاویر ماهواره‌ای درباره جنگ اخیر اسرائیل و حماس در غزه را تجزیه و تحلیل کرده است.

عفو بین‌الملل نوشت بمباران هوایی انجام شده از سوی نیروهای اسرائیلی در تاریخ هفتم تا دوازدهم اکتبر، موجب ویرانی وحشتناک در غزه و در مواردی از بین رفتن خانواده‌ها از جمله کودک‌ها و زنان شده است.

سازمان عفو بین‌الملل قبل از این و در روز ۲۱ مهر، دستور اسرائیل را به ساکنان نوار غزه برای ترک شمال این منطقه به منظور در امان ماندن از حملات ارتش اسرائیل هولناک خواند و گفت این تصمیم باید فورا لغو شود.

این سازمان اعلام کرد این دستور را می‌توان معادل جا به‌ جایی اجباری غیر نظامیان دانست و تاکید کرد این مسئله ناقض قوانین بشر دوستانه بین‌ المللی است.

روز ۲۸ مهر این سازمان در یکی از آکانت‌های خود در شبکه ایکس نوشت: محاصره غزه ضد انسانی، مجازات جمعی غیر نظامیان و جنایت جنگی است.

عفو بین‌الملل دولت اسرائیل را به آپارتاید علیه فلسطینیان متهم و اضافه کرد: بدون از بین بردن نظام آپارتاید که ریشه خشونت‌ جاری است، غیرنظامیان همچنان قربانی خواهند شد.