زیر خط فقر

احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت که ۷۲ درصد از جمعیت ایران زیر خط فقر مجازی زندگی می کنند.

سخنرانی این مقام دولتی در جلسه یک نشست انجمن‌ اسلامی دانشجویی ذکر شد، جایی که وی تأکید کرد که گرسنگی و فقر در ایران معنی دارد.

 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام توضیح داد: «هنگامی که مجلس شورای اسلامی تصمیم به اعطای یارانه گرفت، اعلام کرد که این مبلغ به ۶۰ میلیون نفر یا حدود ۷۲٪ از جمعیت کشور اعطا می شود».

وی افزود: «تصمیم مجلس شورا فقط یک معنی دارد و آن این است که ما موافق هستیم که سه چهارم جمعیت ایران زیر خط فقر و مستحق اعانه هستند».

  • خراب بودن وضعیت مردم 

توکلی تاکید کرد که خراب بودن وضعیت مردم بسیار سخت و غیر مقبول است و نشان داد که این شرایط دولت را ملزم به نقض قوانین و اصول اساسی و کمک به مردم می کند.

همانطور که احمد توکلی گفت: «بدون جزئیات، اگر دولت این کار را نکند و یک برنامه اقتصادی قوی اجرا کند، ممکن است اتفاقی بیفتد که نباید رخ دهد».

شایان ذکر است که طبق آخرین گزارش های مرکز آمار ایران، سال گذشته نرخ تورم برای خانواده ها در شهرهای ایران به ۳۶,۲ درصد و برای خانواده های روستایی به ۳۷,۷ درصد رسیده است.

براساس گزارش ها، افزایش روزانه قیمت برخی کالاها در ایران تا حدی افزایش یافته است که کیفیت زندگی و غذا برای مردم به شدت تغییر کرده است.