زهرا سعیدیان‌جو بازداشت شد
زهرا سعیدیان‌جو بازداشت شد

زهرا سعیدیان‌جو، از خانواده‌های دادخواه، سه روز پیش در اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» برای چندمین‌بار بازداشت شد.

زهرا سعیدیان‌جو بازداشت شد

زهرا سعیدیان‌جو، اعضای خانواده‌های دادخواه، سه روز پیش از گرامیداشت سالگرد کشته‌شدن برادرش به نام میلاد در حالی که در اعتراضات “زن، زندگی، آزادی” شرکت می‌کرد، برای چندین‌بار دیگر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

فاطمه حیدری، خواهر جواد حیدری که یکی از قربانیان کشته‌شدگان اعتراضات سراسری بود، در شبکه اجتماعی ایکس (سابقاً توئیتر) در شب شنبه ۲۲ آبان‌ماه اعلام کرد که زهرا سعیدیان‌جو، دادخواه، با حمله نیروهای امنیتی به خانه‌شان در اهواز دوباره بازداشت شده است.

همچنین در انتهای مهرماه امسال، اخبار منتشر شد که زهرا سعیدیان‌جو از محل کار خود اخراج شده و به دنبال آن از سوی چند موتورسوار تهدید به مرگ شده است.

در تاریخ ۳۰ مهرماه، خانم سعیدیان‌جو از طریق یک پست در اینستاگرام اعلام کرد که “هیچ مشکل جسمی و روانی ندارم”، “هیچ‌وقت بیماری خاصی نداشته‌ام”، و “قصد خودکشی ندارم”.

خانواده‌های دادخواه

چند خانواده از افراد دادخواه در حال حاضر زیر نظر نیروهای امنیتی قرار دارند، از جمله خانواده ماشاالله کرمی، پدر محمدمهدی کرمی که به دلیل اعتراض به اعدام بازداشت شده است. این بازداشت از تاریخ سه‌شنبه ۳۱ مرداد ماه آغاز شده و با گذشت دو ماه، همچنان این فرد تحت بازداشت قرار دارد.