حضور زنان در ورزشگاه‌های

پس از هشدار فیفا مبنی بر جریمه، مقامات ایرانی مجوز حضور زنان در ورزشگاه‌های ایران را برای تماشای بازی ملی فوتبال ایران و کره جنوبی، صادر کردند.

مقامات ایرانی سرانجام مجوزی برای حضور زنان در مسابقه ملی فوتبال ایران و کره جنوبی در ورزشگاه آزادی که بخشی از مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ است، صادر کردند.

این تصمیم پس از جلسه هماهنگی که در دفتر استاندار تهران و با حضور مقامات نهادهای مختلف از جمله وزارتخانه های بهداشت و ورزش و فدراسیون فوتبال برگزار شد، اتخاذ شد.

تیم های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی در چارچوب مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر سه شنبه آینده، ۲۰ مهر، در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر می روند.

شایان ذکر است که  از ابتدای انقلاب ۱۳۵۷ حضور زنان در ورزشگاه‌های ایران ممنوع شد، بنابراین فیفا پیشتر به ایران هشدار داده بود که اگر زنان در بازی های ملی شرکت نکنند، جریمه می شود.

نه فدراسیون فوتبال و نه وزارت ورزش جزئیات بیشتری در مورد تصمیم جدید ارائه ندادند و نه جزئیاتی در مورد تعداد زنان ایرانی که مجاز به تماشای مسابقات خود هستند.

در جریان دیدار اخیر خود، جیانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال به شهاب‌الدین عزیز خادم، رئیس فدراسیون فوتبال ایران تاکید کرد: «در کنار تجهیز ورزشگاه آزادی به سیستم کمک داور ویدیویی، حضور زنان در جریان مسابقات بین‌المللی نیز یک ضرورت غیرقابل انکار از نظر فیفا است».