روسیه با توجه به تجزیه و تحلیل ژنتیکی، مرگ فرمانده گروه مزدوران واگنر را تایید می‌کند
روسیه با توجه به تجزیه و تحلیل ژنتیکی، مرگ فرمانده گروه مزدوران واگنر را تایید می‌کند

روسیه با توجه به تجزیه و تحلیل ژنتیکی، مرگ فرمانده گروه واگنر را تایید می‌کند؛ در روز یکشنبه، پنجم شهریور، کمیته تحقیقاتی روسیه به طور رسمی تایید کرد که یوگنی پریگوژین، رهبر گروه مزدوران واگنر، در اثر سقوط هواپیمای جت خصوصی در منطقه شمالی مسکو کشته شده است.

روسیه با توجه به تجزیه و تحلیل ژنتیکی، مرگ فرمانده گروه واگنر را تایید می‌کند

کمیته تحقیقاتی که از سوی سازمان هواپیمایی روسیه ماموریت یافته بود، اعلام کرد که تمامی اعضای خود از افرادی که در هواپیمای جت خصوصی سفر می‌کرده‌اند، تأیید شده و با لیست مسافران مطابقت دارد.

مقامات روسیه پیش از این اعلام کرده بودند که یوگنی پریگوژین و دیمیتری اوتکین، یکی از فرماندهان ارشد گروه واگنر، از جمله مسافران این پرواز از مسکو به سمت سن پترزبورگ بوده‌اند.

در بیانیه کمیته تحقیقاتی آمده است که آزمایش‌های مولکولی-ژنتیک، که به عنوان بخشی از تحقیقات انجام شده بود، به پایان رسیده و نتیجه آن نشان می‌دهد که هویت همه ۱۰ قربانی با لیست مسافران هم‌خوانی دارد.

احتمال عدم حضور پریگوژین در هواپیما می‌باشد

در این هنگام، کانال‌های تلگرامی مرتبط با حامیان گروه واگنر در مورد حضور یوگنی پریگوژین در هواپیمای جت خصوصی تردیدهایی را مطرح کرده‌اند.

حامیان گروه واگنر به این صورت دلایلی را بیان کرده‌اند که نشان‌دهنده احتمال عدم حضور پریگوژین در هواپیما می‌باشد. آن‌ها تصدیق می‌کنند که به علت آگاهی پریگوژین از تهدیدات امنیتی و احتمال سوءقصد به سمت او، او احتمالاً تدابیر امنیتی و احتیاط لازم را انجام داده و به خاطر این امور، احتمال حضور او در هواپیما مبهم و کمتر احتمال‌پذیر است.