روحانی
روحانی: ما به دنبال بمب نیستیم

روحانی: ما به دنبال بمب نیستیم، با برگزاری دور دوم مذاکرات کمیسیون در وین روز پنجشنبه ، رئیس جمهور ایران تلاش کرد تا به طرف های مذاکره اطمینان دهد که غنی سازی 60 درصد به معنای حرکت به سمت ساخت بمب اتمی نیست.

ما به دنبال بمب نیستیم

رئیس جمهور ایران تلاش کرد تا به طرف های مذاکره اطمینان دهد که غنی سازی 60 درصد به معنای حرکت به سمت ساخت بمب اتمی نیست.

حسن روحانی روز پنجشنبه 26 فروردین‌ماه در یک سخنرانی تأکید کرد که شروع غنی سازی با 60 درصد به معنای این نیست که ایران به سمت غنی سازی 90 درصد برود و سپس بمب اتمی بسازد.

وی گفت: “ابراز نگرانی در ایالات متحده و اروپا امروز مبنی بر اینكه ما غنی سازی 60 درصد را آغاز می‌کنیم و برخی آن را 60 درصد تفسیر كرده اند ، به معنای رسیدن یكباره به 90 درصد ، نادرست است.”

وی گفت: امروز اگر اراده کنیم می‌توانیم غنی‌سازی 90 درصد را انجام دهیم. “ما به دنبال بمب هسته ای نیستیم ، شما هستید که بمب های جدید را می سازید.”

آمریکا اقدام ایران برای غنی‌سازی ۶۰ درصد را تحریک‌آمیز خواند

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه قصد ایران برای شروع غنی سازی 60 درصد اورانیوم را “تحریک آمیز” توصیف کرد و گفت که برداشتن چنین اقدامی باعث ایجاد تردید در مورد جدیت تهران در مذاکرات هسته ای در وین ، پایتخت اتریش می شود.

سه قدرت اروپایی حاضر در برجام ، از جمله آلمان ، انگلیس و فرانسه نیز روز چهارشنبه با صدور بیانیه مشترکی تصمیم جمهوری اسلامی ایران برای غنی سازی اورانیوم تا 60 درصد و استفاده از سانتریفیوژهای پیشرفته ‌آر۶ را “بسیار نگران‌کننده” توصیف کردند.