روحانی
روحانی: داستان قطع برق بیمارستان دروغ محض است

روحانی: داستان قطع برق بیمارستان دروغ محض است، مقامات جمهوری اسلامی از کار افتادن تجهیزات بیمارستان‌ها به دلیل قطع برق را “دروغ محض” توصیف کردند و از حسن روحانی خواستند با کسانی که اخبار را در این زمینه منتشر می کنند برخورد کند. در همین زمان ، انتقادات کارشناسان و مسئولان پزشکی از عملکرد وزارت بهداشت افزایش یافته است.

روحانی: داستان قطع برق بیمارستان دروغ محض است

حسن روحانی ، رئیس جمهور ایران ، روز شنبه ، ۱۹ تیر ، در ستاد ملی مقابله با کرونا گفت که مقامات وزارت بهداشت از کار افتادن دستگاه‌های تنفسی در بیمارستان‌ها به دلیل قطع برق را ” دروغ و كذب محض” توصیف کردند.

وی گفت: “مقامات مربوطه باید با کسانی که عمداً به دنبال ایجاد وضعیت ناامنی روانی و فکری در جامعه هستند ، برخورد کنند.”

علیرضا رئیسی ، سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا ، نیز روز شنبه از کار افتادن بخش مراقبت های ویژه و سیستم تنفسی را به شدت رد کرد و گفت که بیمارستان ها منبع اضطراری برق دارند و مشکلی وجود ندارد.

بیماران بستری در بخش آی‌سی‌یو به دلیل قطع برق فوت کرده اند

در روزهای اخیر گزارش هایی مبنی بر قطع گسترده برق در مناطق مختلف گزارش شده است و یک پزشک متخصص در بیمارستان مسیح دانشوری گزارش داده است که بیماران بستری در بخش آی‌سی‌یو به دلیل قطع برق فوت کرده اند.

محمدرضا هاشمیان ، متخصص پزشکی هنگام بازنشر فیلم قطعی برق در بخش آی‌سی‌یو ، نوشت: “ما چنین صحنه‌هایی بارها مواجه شده‌ایم.

اکسیژن که قطع می‌شود بعضی از ونتیلاتورها دچار اختلال عملکرد می‌شوند و ونتیلاتورهایی که وزارت بهداشت خریده با قطعی برق دچار اختلال شدید در عملکرد می‌شوند.