رازهای پرونده مهرجویی: هویت دو متهم نوجوان به‌عنوان مظنونان اصلی فاش شد
رازهای پرونده مهرجویی: هویت دو متهم نوجوان به‌عنوان مظنونان اصلی فاش شد

در گزارشی که روز چهارشنبه اول آذر ۱۴۰۲ در روزنامه “اعتماد” منتشر شد، به دنبال راه حلی برای روشن‌سازی ابهامات و تضادهای موجود در پرونده قتل “داریوش مهرجویی”، کارگردان برجسته سینمای ایران، و همسرش “وحیده محمدی‌فر”، فیلمنامه‌نویس، گزارشگران با یک منبع آگاه گفت‌وگو کرده‌اند. به نقل از این منبع، دو متهم به نام‌های “داوود و اسکندر” با مجازات ممکنه چهارده تا پانزده سال زندان مواجه هستند.

رازهای پرونده مهرجویی: هویت دو متهم نوجوان به‌عنوان مظنونان اصلی فاش شد

سخنگوی قوه‌قضاییه همچنین در روز سه‌شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ اعلام کرد که نیمه اول آذر ماه، کیفرخواست متهمان صادر خواهد شد.

این در حالی است که با گذشت چهل روز از وقوع این جرم ناگوار، هنوز هم ابهامات و تضادهای زیادی در گزارش‌های منتشر شده از سوی رسانه‌های دولتی وجود دارد.

بر اساس اعلامات قوه‌قضاییه، باغبان خانه ویلایی آقای مهرجویی و خانم محمدی‌فر به عنوان عامل اصلی قتل این زوج سینماگر معرفی شده است. در اطلاعات پیشین، نام “کریم” به عنوان باغبان اصلی این ویلا اعلام شده بود؛ اما گزارش اخیر روزنامه “اعتماد” نام “میر ویس” را به عنوان باغبان اصلی مطرح کرده است، که اعلام می‌شود بیشتر از ۱۵ سال ندارد.

چهار متهم معرفی شده‌اند

در جریان اطلاع‌رسانی درباره این پرونده، چهار متهم معرفی شده‌اند: کریم، میر ویس، داوود، و اسکندر. انگیزه این افراد نیز به عنوان “خصومت، طلب مالی، و سرقت” عنوان شده است. اطلاعات بیشتر نشان می‌دهد که دو نفر از این چهار نفر نوجوان هستند و هیچ ارتباط معناداری با خانواده مهرجویی نداشته‌اند.

روزنامه “اعتماد” همچنین اظهار کرده است که در رسانه “مشرق”، یکی از متهمان به نام داوود به عنوان برادر کوچکتر میر ویس معرفی شده است. اما بررسی‌های این رسانه نشان می‌دهد که “داوود” هیچ برادری به نام “میر ویس” ندارد.