رائفی‌پور: تمام قوانین عربستان را رعایت کرده‌ام!
رائفی‌پور: تمام قوانین عربستان را رعایت کرده‌ام!

گزارش‌های رسانه‌های ایران نشان می‌دهد که عربستان سعودی، علی‌اکبر رائفی‌پور، یکی از چهره‌های جنجالی ایران را در هنگام بازگشت از سفر حج “ممنوع‌الخروج” کرده است و او در حال حاضر در کنسولگری ایران محل اقامت دارد.

ممانعت عربستان سعودی از بازگشت علی‌اکبر رائفی‌پور به تهران

مسئول دفتر علی‌اکبر رائفی‌پور اعلام کرد که ریاض قصد “تحویل‌گیری” از او را دارد و اظهار کرد که کنسولگری ایران تا به حال اجازه‌ای برای این اقدام به او نداده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه، در شب روز دوشنبه، تایید کرد که مقام‌های عربستان سعودی در هنگام بازگشت سخنران تندروی اصولگرا از سفر حج، او را ممنوع الخروج اعلام کرده‌اند.

در تاییدیه‌ای که ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران منتشر کرده است، آمده است: “علی‌اکبر رائفی‌پور به عنوان یک شهروند حج‌گزار ایرانی در پایان مناسک حج و هنگام خروج از فرودگاه جده با یک مشکل خروج مواجه شده است که دلیل آن برای ما هنوز به درستی مشخص نشده است.”

رائفی‌پور: تمام قوانین عربستان را رعایت کرده‌ام!

در اولین بیانیه پس از جلوگیری عربستان سعودی از بازگشت او به تهران، علی‌اکبر رائفی‌پور در یک فایل صوتی اظهار کرد: “تمام قوانین عربستان را رعایت کرده‌ام. این مسئله که هر ایرانی که وارد عربستان می‌شود تن و بدنش بلرزد، باید برای همیشه حل شود. چنین مسائلی در عراق حل شد. نوبت عربستان است.”