دلیل بازداشت ۲۰ ایرانی در جمهوری آذربایجان چیست؟
دلیل بازداشت ۲۰ ایرانی در جمهوری آذربایجان چیست؟

دلیل بازداشت ۲۰ ایرانی درجمهوری آذربایجان چیست؟؛ در تاریخ سه‌شنبه ۲۹ فروردین، رسانه‌های جمهوری آذربایجان به نقل از منابع وزارت کشور، از بازداشت بیست فرد محلی وزارت اطلاعات ایران در این کشور خبر دادند.

دلیل بازداشت ۲۰ ایرانی درجمهوری آذربایجان چیست؟

بر اساس گزارش خبرگزاری «آپا»، این افراد به دلیل فعالیت‌های مذهبی، به عنوان ماموران تبلیغاتی رژیم ایران، گسترش خرافات دینی، تلاش برای سرکوب دولت سکولار باکو و تجارت مواد مخدر دستگیر شده‌اند.

خبرگزاری مذکور تصاویری از این افراد را با پرچم‌های تبلیغاتی ایران در حال تبلیغ و انتشار فرهنگ و اعتقادات دینی در جمهوری آذربایجان منتشر کرده است. در میان این افراد، چند نفر از معممانی که در حوزه‌های علمیه قم تحصیل کرده‌اند، نیز وجود داشته‌اند.

این بازداشت‌ها چندمین بار در هفته‌های اخیر است که جمهوری آذربایجان از بازداشت گروه‌هایی که تحت امر وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند، خبر داده است.

روابط بین جمهوری آذربایجان و ایران در ماه‌های اخیر شدیدا تنش‌آلود شد

روابط بین جمهوری آذربایجان و ایران در ماه‌های اخیر به دلیل وقایع مختلف شدیداً تنش‌آلود شده است، به خصوص پس از حمله مسلحانه به سفارت باکو در تهران. همچنین، ترور ناموفق یک نماینده مجلس ایران که نقد و انتقاداتی را در مورد روابط دو کشور داشت، این تنش‌ها را به شدت افزایش داده است.

پس از ترور فاضل مصطفی، نماینده مجلس ایران در جمهوری آذربایجان، جمهوری آذربایجان چهار نفر را به اتهام این حمله مسلحانه بازداشت کرده وايران را به صدور دستور این ترور متهم کرده است.