یک زن
صبا سفیدی

فعالان حقوق بشر در ایران اعلام کردند که ماموران وزارت اطلاعات یک زن ساکن تهران به نام صبا سفیدی را بدون اتهام دستگیر کردند.

فعالان حقوق بشر توضیح دادند که در ۸ مهرماه امسال، مأموران وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی با تفتیش منزل صبا، تمامی وسایل شخصی وی را مصادره و تلفن همراه و لپ تاپ وی را با خود بردند.

آنها افزودند که پس از این حادثه، صبا سفیدی برای رسیدگی و پاسخگویی به برخی سوالات به دادسرای امنیت زندان اوین احضار شد که البته جز یک زن بهایی بودن هیچ اتهامی برای وی وجود نداشت.

فعالان حقوق بشر همچنین تصریح کردند که در احضار این شهروند بهایی هیچ اشاره ای به دلیل احضار و اتهامات وی نشده است، اما با مراجعه به دادسرا، ماموران امنیتی دستور دستگیری فوری وی را صادر کردند.

شایان ذکر است که شهروندان ایرانی بهایی در جمهوری اسلامی با فشار شدید نظام جمهوری اسلامی مواجه هستند و بسیاری از بهائیان در حملات فیزیکی و یا در زندان کشته شده اند.

از سوی دیگر، تعداد زیادی از بهائیان مقیم ایران دستگیر و تعدادی از آنها به حبس های طولانی مدت محکوم شدند و نهادهای دولتی به طور غیرقانونی بسیاری از اموال و اماکن بهاییان را تصرف کردند.