عکاس ایرانی
ابراهیم علی پور

مدیر آژانس عکس “میدل ایست ایمِجِز يا تصاویر خاورمیانه” خبر دستگیری ابراهیم علی پور، عکاس ایرانی، توسط طالبان چهار روز پیش در کابل را تایید کرد.

شب دیروز، چهارشنبه ۲۶ آبان، حسین فاطمی، مدیر آژانس عکس “میدل ایست ایمِجِز” اعلام کرد که اعضای دولت طالبان چهار روز پیش ابراهیم علیپور، را در کابل بازداشت کردند.

حسین فاطمی به خبرگزاری “بی بی سی فارسی” گفت که علیپور یکشنبه گذشته در سفری به بامیان بود و پس از بازگشت به کابل به خانه یکی از دوستانش رفت و در آنجا توسط نیروهای امنیتی دولت طالبان دستگیر شد.

مدیر آژانس عکس تصاویر خاورمیانه همچنین تایید کرد که نیروهای طالبان این عکاس ایرانی را به مکان نامعلومی منتقل کرده اند و تاکنون دلیل بازداشت وی اعلام نشده است. 

علی پور یک عکاس آزاده ایرانی است که به هیچ نهاد و سازمان خاصی وابسته نیست، دلیل حضور او در افغانستان مشخص نیست، اما او یکی از عکاسانی است که به دلیل مهارتشان شناخته شده است، و برنده چندین جایزه بین المللی و ملی شده است.

شایان ذکر است که ابراهیم علی پور اولین عکاسی نیست که توسط طالبان دستگیر می شود، زیرا در ماه گذشته اعضای دولت طالبان، علیرغم اخذ مجوزهای لازم برای ورود به افغانستان، احمدرضا حلبی را در هرات بازداشت کرده بودند.