دستمزدهای پایین

اعتراض معلمان ایرانی در تهران، خرم‌آباد و اهواز به حقوق و دستمزدهای پایین و عدم اجرای طرح طبقه بندی با شعار “نه به تبعیض” ادامه می یابد.

ظهر امروز، سه شنبه ۲۳ شهریور، برای دومین بار گروهی از معلمان ایرانی، در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی تجمع اعتراضی ترتیب دادند.

اعتراضات سراسری

همچنین اعتراضاتی در مقابل اداره آموزش و پرورش لرستان، فارس و خوزستان در اعتراض به اجرا نشدن طرح رتبه‌بندی و شرایط زندگی آنها برگزار شد.

بر اساس گزارش ها و عکس های منتشر شده در شبکه های اجتماعی، معلمان معترض شعارهایی مانند “نه تسلیم، نه سازش، رتبه بدون خواهش”، “مشکل ما حل نشه، مدرسه تعطیل می‌شه” و “معلم می‌میرد تبعیض نمی‌پذیرد” سر می دهند.

اعتصابات سراسری

از سوی دیگر، خبرگزاری “ایلنا” گزارشی را منتشر کرد که در آن نوشت معلمان به دلیل حقوق و دستمزدهای پایین می خواهند طرح رتبه‌ بندی را به طور کامل اجرا کنند.

این گزارش نشان می دهد که طرح طبقه بندی شامل افزایش حقوق تا ۸۰ درصد است، اما این طرح با مخالفت دولت و سازمان برنامه و بودجه مواجه شده است.

اعتراضات سراسری

به نوبه خود، محمدرضا نیک نژاد، نماینده معلمان آموزش و پرورش از عدم ایفای وعده دولت انتقاد کرد و گفت: «ظاهرا دولت جدید و سازمان برنامه و بودجه نمی‌خواهند زیر بار افزایش حقوق بروند».