دادگاه مردمی آبان
خبرگزاری وابسته به سپاه دادگاه مردمی آبان را بی اهمیت و مسخره خواند

خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران، دادگاه بین‌المللی خلق آبان را «بی‌اهمیت» و «فاقد وجاهت حقوقی» توصیف کرد و بار دیگر روایت حکومتی با استفاده از عبارت «آشوب‌گران» را درباره اعتراضات آبان ۹۸ را تکرار کرد.

خبرگزاری وابسته به سپاه دادگاه مردمی آبان را بی اهمیت و مسخره خواند

و خبرگزاری فارس در گزارشی که روز پنجشنبه منتشر شد با اشاره به پوشش کامل این دادگاه در شبکه ایران اینترنشنال نوشت: این دادگاه که در پنج جلسه برگزار شد و ایران اینترنشنال جزئیات آن را در صدر اخبار خود قرار داده، فی‌نفسه اهمیتی ندارد.”

فارس نوشت:خودشان هم می‌گویند وجاهت حقوقی ندارد» نوشت: «آنچه مهم است اینکه این دادگاه در حالی که به ظاهر مدعی استیفای حقوق از بین رفته مردم ایران است، مسیری را زمینه‌ساز می‌شود که در نهایت به ضرر مردم ایران خواهد بود..

حکومتی ایران مسیح علینژاد متهم کرده که «نقش بلندگو» را ایفا می‌کند

همانطور که خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران درباره انتقاد از سازمان های حقوق بشری نوشت: عفو بین‌الملل اسامی کشته‌شدگان آبان ۹۸ را فهرست کرده است که بعداً در مصاحبه‌ها و اعترافات کتبی اعلام کردند که هنوز زنده هستند.» فارس هیچ مدرکی برای ادعای خود مبنی بر کشته شدن عفو ​​بین الملل ارائه نکرده است.

رسانه‌های رسمی ایران با ابراز نارضایتی از حضور مسیح علینژاد در دادگاه، او را به «نقش بلندگو» متهم کردند تا اتحادیه اروپا و آمریکا بتوانند از «ابزارهای بین‌المللی خود علیه ایران ا را، که یکی از آنها تحریم است» استفاده کنند. .

خبرگزاری سپاه پاسداران ایران ضمن انتقاد از این محاکمه، دادگاه را به دلیل برگزاری در لندن «فرمایشی» توصیف کرد و انگلیس را به «تحمیل قحطی تاریخی بر مردم ایران در سال ۱۲۹۶» و «عدم پیگرد قانونی» متهم کرد.

خبرگزاری فارس همچنین مدعی شد که «مدعیان حقوق بشر» به قتل‌های «ویتنام، هیروشیما، ناکازاکی، سردشت، پاوه، حلبچه، عراق، یمن، افغانستان، سوریه و غیره» پاسخی نداده‌اند.