خبرنگار قزوینی به دلیل
خبرنگار قزوینی به دلیل "انتشار مصاحبه با نمایندهٔ مجلس" بازداشت شد!

خبرنگار قزوینی به دلیل “انتشار مصاحبه با نمایندهٔ مجلس” بازداشت شد؛ مصطفی جعفری، سرپرست دفتر استانی خبرگزاری ایلنا در قزوین و مدیر مسئول سایت خبری “تیتر قزوین”، پس از منتشر کردن مصاحبه‌ای با نمایندهٔ تاکستان در مجلس، دستگیر شد.

خبرنگار قزوینی به دلیل “انتشار مصاحبه با نمایندهٔ مجلس” بازداشت شد!

مصطفی جعفری، سرپرست دفتر استانی خبرگزاری ایلنا در قزوین و مدیر مسئول سایت خبری “تیتر قزوین”، به حکم بازپرس شعبه ۱۰ دادسرای عمومی و انقلاب قزوین، روز اول مرداد ماه بازداشت شده است. این اقدام به دلیل شکایت مدعی‌‌العموم و اتهام او به “نشر اکاذیب” انجام شده است.

با توجه به اطلاعات ارائه شده، به نظر می‌رسد آقای جعفری روز ۲۱ تیر ماه ویدئویی منتشر کرده بود که نشان می‌داد رجب رحمانی، نماینده تاکستان در مجلس، در جریان سفر وزیر میراث فرهنگی و گردشگری به قزوین با استاندار این استان دست نمی‌داد و او را «نامرد» خطاب می‌کرد.

پنج روز بعد از بازداشت، وب‌سایت خبری رویداد ۲۴ خبر داده که مصطفی جعفری به‌دلیل انتشار ویدئوی مذکور در سایت “تیتر قزوین” و شبکه‌های اجتماعی با شکایت دادستان بازداشت شده است. اینگونه، پس از بازداشت، او با قرار وثیقه آزاد شده است.

بازداشت مصطفی جعفری

پس از آزادی مصطفی جعفری، وب‌سایت “تیتر قزوین” روز ۲۷ تیر مصاحبه‌ای با رجب رحمانی، نمایندهٔ مجلس، منتشر کرد که در آن بر استیضاح وزیر کشور اصرار شده بود.

با توجه به اطلاعات ارائه شده، در مصاحبه‌ای که رجب رحمانی، نمایندهٔ مجلس، با وب‌سایت “تیتر قزوین” داشته است، او گفته بود: “استیضاح‌کنندگان همچنان مصمم به استیضاح وزیر کشور هستند.” او همچنین از “ضعیف” بودن برخی استاندارها انتقاد کرده و آن‌ها را به “اقدامات خودسرانه و نسنجیده” متهم کرده بود.

با توجه به گزارش خبرگزاری ایلنا، پس از بازداشت مصطفی جعفری، دلیل بازداشت او به انتشار همین مصاحبه با نمایندهٔ تاکستان بازگشته بود. خبرگزاری ایلنا به نقل از نمایندهٔ تاکستان نیز گزارش کرده بود که آقای جعفری حرف‌های او را منتشر کرده و اظهار کرده بود که “مطالب منتشرشده نظر من بوده است”.