حکم پنج سال تبعید سامان یاسین به شهرهای استان کرمان
حکم پنج سال تبعید سامان یاسین به شهرهای استان کرمان

حکم پنج سال تبعید سامان یاسین به شهرهای استان کرمان؛ وکیل سامان صیدی یعنی یاسین اعلام کرد که دادگاه انقلاب تهران پس از ۱۸ ماه حبس موقت، این فعال سیاسی را به پنج سال تبعید به یکی از شهرهای استان کرمان محکوم کرده است.

حکم پنج سال تبعید سامان یاسین به شهرهای استان کرمان

حسین سرتیپی، وکیل دادگستری، در شبکه اجتماعی ایکس با اعلام این خبر که «سامان صیدی (یاسین) از اعدام نجات یافته است»، اظهار کرد که شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران این فعال معترض را که از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ است، به «پنج سال تبعید به یکی از شهرهای استان کرمان» محکوم کرده است.

به گزارش منبعی مطلع نزدیک به سامان یاسین به صدای آمریکا، این هنرمند معترض به “پنج سال حبس در تبعید” در “شهر بابک” استان کرمان محکوم شده است و این حکم “در زندان توسط وکیل تسخیری” به او اطلاع داده شده است.

وکیل مدافع این زندانی سیاسی، حسین سرتیپی، در واکنش به صدور این حکم اعلام کرده است که به دیوان عالی کشور اعتراض خواهد کرد، چرا که موکلش “بیش از ۱۸ ماه است که در بازداشت موقت به سر می‌برد.”

سامان صیدی

سامان صیدی (یاسین)، خواننده معترض زندانی، ماه‌ها پس از شکسته شدن بینی‌اش در جریان «شکنجه» در زندان، روز شنبه ۲۵ فروردین به بیمارستان امام علی در کرج برای عمل جراحی بینی اعزام شد. این اقدام جهت درمان آسیب‌های ناشی از شکنجه ایشان انجام شد که در زمان اقامت در زندان قزل‌حصار در استان البرز به وجود آمد.