حوزه علمیه قم و «خانه خمینی» به آتش کشیده شد
حوزه علمیه قم و «خانه خمینی» به آتش کشیده شد

معترضان خانه موزه خمینی در زادگاه وی و بخشی از ساختمان حوزه علمیه قم را به آتش کشیدند.

حوزه علمیه قم و “خانه خمینى” به آتش کشیده شد

با ادامه خیزش انقلابی ایرانيان در ۲۶ آبان، مراسم خاکسپاری و یادبود کشته شدگان قیام سراسری به اعتراضات شدید تبدیل شد، معترضان همچنین خانه موزه خمینی در زادگاه وی و بخشی از ساختمان حوزه علمیه قم را به آتش کشیدند.

با ادامه اعتراضات سراسری در ده‌ها شهر ایران، تظاهرات ضد حکومتی پنجشنبه شب در شهرهای سه استان جنوبی ایران، خوزستان، بوشهر و هرمزگان گسترش بیشتری یافت. در شهر خمین استان مرکزی، زادگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی، معترضان «موزه خمینی» را به آتش کشیدند.

در شهرستان خمین در استان مرکزی خانه و موزه روح‌الله خمینی شامگاه پنجشنبه توسط معترضان به آتش کشیده شد و این شهر زادگاه روح‌الله خمینی بنیانگذار و رهبر سابق جمهوری اسلامی بود.

کشته شدن دو تن از نیروهای امنیتی در بوکان

در همین حال، سایت حقوق بشر هنگام گزارش داد که در تظاهرات روز پنجشنبه حداقل ۴ معترض اهل شهر بوکان توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران کشته شدند.

خبرگزاری دولتی ایرنا نیز از کشته شدن دو تن از نیروهای امنیتی در بوکان خبر داد اما به نام و هویت این نیروها اشاره ای نکرد.

از سوی دیگر شهرهای اهواز و شوش به ویژه ماهشهر و بندر امام در استان خوزستان طی دو روز گذشته به ویژه عصر روز پنجشنبه ۲۶ آبان شاهد تظاهرات خیابانی بود.