حمید نوری به ایران بازمی‌گردد؟
حمید نوری به ایران بازمی‌گردد؟

حمید نوری به ایران بازمی‌گردد؛ در نشست خبری روز سه‌شنبه سی‌ام خرداد، مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه، اعلام کرد که تحت عنوان “پیگیری‌های مجدانه”، فعالیت‌ها و تلاش‌ها برای آزادی حمید نوری، که در حال حاضر در زندان سوئد به سر می‌برد، همچنان ادامه خواهد داشت.

حمید نوری به ایران بازمی‌گردد؟

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه، در نشست خبری خود روز سه‌شنبه سی‌ام خرداد، اظهار کرد که تحقیقات و پیگیری‌های جدی دربارهٔ پرونده حمید نوری (یا حمید عباسی)، دادیار سابق زندان گوهردشت، که سه سال و نیم پیش در سفر به سوئد بازداشت شد، ادامه دارد.

وی اشاره کرد که پیگیری‌های مشابه در پرونده اسدالله اسدی به آزادی او منجر شد و امیدوار است که حمید نوری نیز به زودی آزاد شود. حمید نوری به اتهام مشارکت در اعدام دسته‌جمعی زندانیان عقیدتی-سیاسی در دهه ۱۳۶۰ محکوم به حبس ابد شده و در جریان محاکمه‌ای طولانی و علنی در سوئد قرار دارد.

تشکیلات و روند بازداشت و محاکمه حمید نوری، به عنوان یکی از اعضای قوه قضائیه ایران در دوران ابتدایی، برای مخالفان حکومت تهران اهمیت زیادی داشت.

اسدالله اسدی

بلژیک به تازگی اسدالله اسدی، دیپلمات پیشین ايران و محکوم به اقدام تروریستی را با اولیویه فان‌ده کاستِیله، امدادگر بلژیکی زندانی در ایران، مبادله کرد.

آقای اسدالله اسدی متهم است که در طراحی توطئه برای بمب‌گذاری در همایش هواداران سازمان مجاهدین خلق در سال ۲۰۱۸ نقش داشته و به ۲۰ سال زندان محکوم شده بود.