حمله چاقویی به رهبر حزب اپوزیسیون کره جنوبی در منطقه گردن
حمله چاقویی به رهبر حزب اپوزیسیون کره جنوبی در منطقه گردن

حمله چاقویی به رهبر حزب اپوزیسیون کره جنوبی در منطقه گردن؛ خبرگزاری یونهاپ اعلام کرده است که لی جی میونگ، رهبر حزب اپوزیسیون کره جنوبی، در طی گفت‌وگو با خبرنگاران در شهر بندری بوسان روز سه‌شنبه، هدف یک حمله با چاقو قرار گرفته است.

حمله چاقویی به رهبر حزب  اپوزیسیون کره جنوبی در منطقه گردن

بر اساس این گزارش، آقای لی از ناحیه گردن توسط چاقو زده شده است. تصاویر تلویزیونی از این حادثه نشان می‌دهند که وی بر زمین افتاده و یک نفر دستمال کاغذی را بر گردنش قرار داده و فشار می‌آورد.

تصاویر ویدیویی نشان می‌دهند که یک مرد ناگهان خود را به سمت آقای لی جی میونگ می‌اندازد و با یک شیء به گردن او حمله می‌کند. پس از این حمله، رهبر حزب اپوزیسیون کره جنوبی به زمین می‌افتد و افراد موجود در محل به سمت او حمله می‌آورند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که لی جی میونگ هنگام انتقال به بیمارستان هوشیار بوده و ضارب ناشناس در صحنه جرم دستگیر شده است. این حادثه باعث جلب توجه و نگرانی عمومی شده و مسئولان به سرعت بررسی و تحقیقات لازم را انجام داده‌اند.

رقابت فراگیر برای کسب ریاست جمهوری

لی، رهبر حزب دموکرات، سال گذشته در یک رقابت فراگیر برای کسب ریاست جمهوری در برابر یون سوک یول، نامزد محافظه‌کار، شکست خورد.

در حال حاضر، او درگیر یک پرونده قضایی به اتهام رشوه‌خواری است که به یک پروژه ساخت و ساز در دوره‌ای که شهردار سئونگنام (شهری در نزدیکی سئول) بود، مرتبط می‌شود. لی این اتهامات را رد کرده و آنها را به عنوان “تخیلی” و “توطئه سیاسی” توصیف کرده است.