حمله پهپادی اوکراین به عمق خاک روسیه؛ هدفگیری شش منطقه و آتش‌سوزی گسترده در یک پایگاه هوایی
حمله پهپادی اوکراین به عمق خاک روسیه؛ هدفگیری شش منطقه و آتش‌سوزی گسترده در یک پایگاه هوایی

حمله پهپادی اوکراین به عمق خاک روسیه؛ در صبح روز چهارشنبه، هشتم شهریور، پهپادهای اوکراینی در یکی از بزرگترین حملات هوایی به خاک روسیه وارد شدند. در این حملات، شش منطقه در عمق سرزمین روسیه به عنوان اهداف قرار گرفتند. همچنین، یک پایگاه هوایی روسی که به عنوان آشیانه‌ای برای هواپیماهای حمل بار نظامی استفاده می‌شد، نیز در شهر کی‌یف هدف تیراندازی قرار گرفت.

حمله پهپادی اوکراین به عمق خاک روسیه؛ هدفگیری شش منطقه و آتش‌سوزی گسترده در یک پایگاه هوایی

وزارت امور خارجه روسیه به تهدید پرداخت و گفت که حملات اوکراینی باید به مجازات برسند، و افزود که پهپادهای اوکراینی به تنهایی قادر نبودند که بدون کمک از غرب چنین عمقی از قلمرو روسیه را هدف بگیرند.

این حمله پهپادهای اوکراینی در شرایطی اتفاق افتاده که شهر کی‌یف ماه‌هاست هدف حملات هوایی سنگین روسیه قرار دارد. حمله نظامی روسیه به سرزمین اوکراین که توسط کرملین به عنوان “عملیات نظامی ویژه” توصیف شده، در روز چهارشنبه به پیشگیری و پنجاه و سومین روز ادامه داشته است.

مقامات روسیه مناطق هدف حمله را در صبح چهارشنبه اعلام کردند، که شامل مناطق پسکوف، بریانسک، کالوگا، اورلوف، ریازان و برخی نواحی مسکو، پایتخت کشور، می‌شود.

دولت مسکو اعلام کرده است که تمامی حملاتی که به خاک روسیه انجام شده، توسط نیروهای دفاعی مسکو خنثی شده‌اند.

پاسخ به حملات پهپادی اوکراین

دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین، در پاسخ به حملات پهپادی اوکراین در روز چهارشنبه، اعلام کرد که دولت روسیه در حال بررسی و پیگیری منشأ شلیک این پهپادها است. این تلاش به منظور شناسایی منبع حملات به منظور جلوگیری از وقوع “چنین حملات عظیمی” در آینده انجام می‌شود.

در شهر پسکوف، که در شمال روسیه و در فاصله بیش از ۶۰۰ کیلومتری از مرز اوکراین قرار دارد، روز چهارشنبه آتش‌سوزی شدیدی در یک پایگاه هوایی رخ داد. این پایگاه، که محل استقرار چتربازان نخبه پیاده‌نظام روسیه است، درگیر حریق شد.