زنان
حمله پاندمی به مشاغل زنان

حمله پاندمی به مشاغل زنان، گزارش همشهری در بررسی آمارهای پنج سال گذشته آمده است. شیوع ویروس کرونا ، همراه با کاهش تعداد کارمندان و متقاضیان شغل ، چهره بازار کار ایران را مردانه تر کرده است.

حمله پاندمی به مشاغل زنان

گزارش همشهری در بررسی آمارهای پنج سال گذشته آمده است. شیوع ویروس کرونا ، همراه با کاهش تعداد کارمندان و متقاضیان شغل ، چهره بازار کار ایران را مردانه تر کرده است.

در پایان سال 1399 ، نرخ مشارکت اقتصادی ساکنان 15 سال به بالا در ایران 41.3٪ بوده که نسبت به سال قبل 2.8٪ کاهش داشته است.

سهم زنان در اقتصاد ایران کاهش یافته است

آمارها نشان می دهد که در سال 1399 ، نرخ مشارکت اقتصادی مردان با کاهش 2.4 درصدی نسبت به سال قبل به 68.7 درصد رسیده است. در همین زمان ، نرخ بیکاری مردان برای دومین سال متوالی در این سال کاهش یافته و 0.6 درصد کاهش یافته و به 8.4 رسیده است.

میزان مشارکت اقتصادی زنان در سال 1399 به میزان 3.1 درصد کاهش یافته و 13.9 درصد محاسبه شده و سهم زنان در اقتصاد ایران بیش از قبل کاهش یافته است.

ذخایر ارزی قابل دسترسی ایران در ۲۰۲۰ به چهار میلیارد دلار سقوط کرد

صندوق بین المللی پول در جدیدترین گزارش خود درباره وضعیت اقتصادی در خاورمیانه و آسیای میانه گفت که ذخایر ارزی موجود ایران از 122.5 میلیارد دلار در سال 2018 به 4 میلیارد دلار در سال 2020 کاهش یافته است.

این گزارش که روز یکشنبه ، ۲۲ فروردین در وب سایت صندوق بین المللی پول منتشر شده است ، می افزاید: میانگین ذخایر ارزی موجود بین جمهوری اسلامی بین 2000 و 2017 حدود 71 میلیارد دلار بوده است.