حمله خشونت‌آمیز: امام مسجد در ایالت نیوجرسی به ضرب گلوله کشته شد
حمله خشونت‌آمیز: امام مسجد در ایالت نیوجرسی به ضرب گلوله کشته شد

حمله خشونت‌آمیز: امام مسجد در ایالت نیوجرسی به ضرب گلوله کشته شد؛ در روز چهارشنبه، پلیس ایالت نیوجرسی اعلام کرد که امام جماعت مسجد “محمد” در نیوآرک به نام حسن شریف، که همچنین به عنوان کارمند بخش حراست فرودگاه بین‌المللی نیوآرک مشغول به کار بود، در ساعت ۶ صبح مورخ ۱۳ دی ماه، پس از خروج از مسجد به هدف گلوله‌ها درآمد.

حمله خشونت‌آمیز: امام مسجد در ایالت نیوجرسی به ضرب گلوله کشته شد

آقای شریف که از شش سال پیش امامت این مسجد را بر عهده داشت، به دلیل جراحات زیاد به ویژه در ناحیه انتقال به بیمارستان دانشگاه نیوآرک منتقل شد و متأسفانه جان خود را از دست داد.

به گفته دادستان کل نیوجرسی، هیچ مدرکی برای نشان دادن اینکه انگیزه این جنایت به دلیل سوگیری‌های مذهبی یا سیاسی بوده وجود ندارد. متیو پلوتکین در بیانیه‌ای تأکید کرده است که پلیس تمام زوایای ممکن در مورد این قتل را بررسی خواهد کرد تا عامل یا عاملان آن به دست عدالت سپرده شوند.

اقدام خشونت‌آمیز با استفاده از اسلحه

بیانیه دادستان نیوجرسی تأکید دارد که در شرایطی که حوادث جانبدارانه علیه اعضای جامعه مسلمان در حال افزایش است، اعتقاد داریم که این اقدام خشونت‌آمیز با استفاده از اسلحه باعث افزایش ترس و نگرانی در ایالت ما خواهد شد.

فیل مورفی، فرمانده ایالت نیوجرسی، نیز در سخنان خود تأکید دارد که در حال حاضر تلاش‌های فراگیری صورت گرفته است تا امنیت جوامع مسلمان و همچنین مقدسات و مکان‌های عبادی مختلف در این ایالت تضمین شود.