حملات موشکی نیروهای سپاه پاسداران به اهداف در عراق و سوریه
حملات موشکی نیروهای سپاه پاسداران به اهداف در عراق و سوریه

حملات موشکی نیروهای سپاه پاسداران به اهداف در عراق و سوریه؛ سپاه پاسداران در ساعات ابتدایی صبح سه‌شنبه اعلام کرد که حوزه‌های مختلف در شهر اربیل در اقلیم کردستان عراق و نیز مناطقی در سوریه به عنوان هدف حملات هوایی خود قرار گرفته‌اند. این اطلاعیه‌ها که در رسانه‌های داخلی ایران گزارش شده‌اند، همراه با ویدیوهای کوتاهی منتشر شده‌اند که نشان از شلیک موشک‌های سپاه پاسداران دارند.

حملات موشکی نیروهای سپاه پاسداران به اهداف در عراق و سوریه

سپاه پاسداران در یکی از اطلاعیه‌های خود اعلام کرده است که در حملات انجام شده، “مراکز جاسوسی” اسرائیل در اقلیم کردستان عراق به عنوان هدف موشک‌های بالستیک قرار گرفته‌اند. این اطلاعیه صادر شده است کماکان چند دقیقه پیش از اینکه خبرگزاری رویترز از سه منبع امنیتی عراق گزارش دهد که فعالیت‌های فرودگاه اربیل به دلیل صدای انفجار در این شهر متوقف شده است.

سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای که صادر کرده، اعلام کرده است که حملات به اقلیم کردستان انجام شده‌اند به عنوان واکنش به کشته شدن فرماندهان سپاه و “جبهه مقاومت”.

مقرهای اصلی جاسوسی

در این حملات، گفت که “یکی از مقرهای اصلی جاسوسی” اسرائیل منهدم شده است. این مقر به عنوان “مرکز توسعه عملیات جاسوسی و طراحی اقدامات تروریستی در منطقه و خصوصاً کشور عزیزمان” توصیف شده است.

اطلاعیه بیان می‌کند که نیروهای ایران بر روی این مقر “اشراف و تسلط اطلاعاتی” داشته‌اند. هرچند اطلاعیه، جزئیات بیشتری درباره محل دقیق این مقر را ارائه نمی‌دهد. از سوی دیگر، گزارشی از رویترز اشاره دارد که صدای انفجار از منطقه‌ای حدود ۴۰ کیلومتری شمال شرق اربیل و نزدیک کنسولگری آمریکا شنیده شده است.