عباس دریس
حمایت گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی از عباس دریس

حمایت گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی از عباس دریس؛ کاربران شبکه های اجتماعی با استفاده از هشتگ #SaveAbbas و #عباس_دریس صدور حکم اعدام برای عباس دریس را ناعادلانه توصیف کرده و به آن اعتراض کردند.

حمایت گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی از عباس دریس

مادر عباس دریس، یکی از بازداشت شدگان اعتراضات آبان ۹۸، یکشنبه ۱۴ آذر، روزی که قرار بود حکم اعدام عباس اجرا شود، درگذشت.

کاربران شبکه های اجتماعی شامگاه چهارشنبه هفدهم آذرماه برای آزادی و نجات جان عباس دریس، زندانی عرب اهوازی و از معترضان آبان که به اعدام محکوم شده است واکنش نشان دادند و کمپین توئیتری راه اندازی کردند.

این کاربران با استفاده از هشتگ #SaveAbbas و #عباس_دریس صدور حکم اعدام برای عباس دریس را ناعادلانه توصیف کرده و به آن اعتراض کردند.

اتهامات عليه عباس دریس

برگزار کنندگان این کارزار کمپین می گویند که اتهام قتل مامور در حالی برای عباس دریس مطرح شده است، در حالی که همه فیلم ها در ماهشهر حاکی از تظاهرات مسالمت‌آمیز است و هیچ یک از معترضان، اسلحه‌ای در دست نداشتند.

عباس دریس شهروند عرب اهوازی است که توسط دادگاه انقلاب ایران بر اساس اعترافات اجباری به دست آمده از وی و انتشار آن در تلویزیون ایران به اتهام “محاربه”، “اخلال در نظم” و «شرکت در قتل مامور نوپو” به اعدام محکوم شده است.

واکنش کاربران به حکم اعدام عباس دریس

سعید افکاری برادر نوید نوشت: عباس دریس و فرزندانش
شما دشمن زندگی و خنده‌اید.
مادرشان را دق مرگ کردید، از جان پدرشان چه میخواهید؟

همانطور که ناصر خوشنویس، زندانی سیاسی سابق نوشت: اونایی که اذیت میشن منو میوت کنن، من امشب تا بتونم توییت ریتوییت می‌کنم، من دلم برای مظلومیت #عباس_دریس خونه.

نوید افکاری: سکوت شما یعنی اعدام شدن یک بی‌گناه…