حمایت مردم ایران از توماج صالحی
حمایت مردم ایران از توماج صالحی

توماج صالحی، در حال حاضر چند ماهی است که در زندان به سر می‌برد. اما نام او همچنان در خیابان‌ها و شبکه‌های اجتماعی مردم به یادگار مانده است.

حمایت مردم ایران از توماج صالحی

توماج صالحی، یک رپر معترض، در حال حاضر چند ماهی است که در زندان به سر می‌برد. اما نام او همچنان در خیابان‌ها و شبکه‌های اجتماعی مردم به یادگار مانده است.

او در روز هشتم آبان ماه، در حالی که در میان اعتراضات سراسری در روستای گردبیشه واقع در استان چهارمحال و بختیاری به مخالفت با حکومت پرداخته بود، دستگیر شد.

در روزهای پیش از دستگیری، توماج صالحی محل زندگی‌اش را مخفی کرده بود و پیام‌های بسیاری را در حمایت از مردم منتشر کرده بود.

اتهاماتی که به این خواننده معترض وارد شده است شامل “محاربه و افساد فی الارض” است. این اتهامات ممکن است منجر به صدور حکم اعدام برای او شود، زیرا این اتهامات بر اساس قوانین کیفری حكومت ايران شناخته شده است.

توماج صالحی

توماج صالحی، یک رپر و خواننده معترض ایرانی است که در روزهای اعتراضات سراسری در ایران در سال ۱۳۹۹ به دلیل انتشار محتوایی مخالف با حکومت ایران دستگیر شد و در حال حاضر در زندان به سر می‌برد. او به دلیل اتهاماتی مانند “محاربه و افساد فی‌الارض” در معرض خطر حکم اعدام قرار دارد.

صالحی قبل از دستگیری، پیام‌های بسیاری را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بود که برخی از آنها شامل حمایت از حقوق مردم و انتقاد از سیاست‌های دولت بود.