حسین شریعتمداری ظریف را به
حسین شریعتمداری ظریف را به "وطن‌فروشی" متهم کرد!

حسین شریعتمداری ظریف را به “وطن‌فروشی” متهم کرد؛ در روزنامه کیهان، نماینده رهبر ايران با انتقاد شدید از بیانیه سفیران و دیپلمات‌های پیشین جمهوری اسلامی در خصوص «شرق‌گرایی» مقام‌های ایران، به دفاع از رابطه با روسیه پرداخته و این دیپلمات‌ها را به «احساس حقارت» در مقابل آمریکا متهم كرد.

واکنش تند و اعتراض شدید وزیر خارجه ایران

در یادداشت خود که روز دوشنبه ۲۶ تیر در روزنامه کیهان منتشر شده، حسین شریعتمداری بیانیه مشترک روسیه و شش کشور عضو شورای همکاری خلیج‌فارس را به عنوان «اقدام پلشت روسیه» نامیده است. او اظهار کرده که این اقدام منجر به «واکنش تند و اعتراض شدید» وزارت امور خارجه و شخص وزیر خارجه ایران شده است.

نشانه‌ای از وابستگی یا حداقل احساس حقارت آنها در مقابل دشمنان تابلو‌دار ملت ایران نیست؟

در واکنش به بیانیه دیپلمات‌های پیشین ايران، نماینده علی خامنه‌ای در کیهان آنها را “مدعیان اصلاحات” خوانده و از طرح “غرب‌ستیزی افراطی” در بیانیه‌ی آنها انتقاد کرده است. همچنین، او سوال مطرح کرده که آیا این نگاه، نشانه‌ای از وابستگی یا حداقل احساس حقارت آنها در مقابل دشمنان تابلو‌دار ملت ایران نیست؟

او با اشاره به برخی موضع‌گیری‌های مسئولان کشورهای آمریکایی و اروپایی، دولت حسن روحانی و سیاست‌های محمدجواد ظریف در سیاست خارجی را زیر سوال برده و به دیپلمات‌های پیشین ايران خطاب کرده است که دولت “تحت مدیریت شما” چرا واکنشی نشان نداده است؟

حسین شریعتمداری ظریف را به “وطن‌فروشی” متهم کرد!

در اظهارات خود، شریعتمداری محمدجواد ظریف را به حمایت از شورای همکاری کشورهای خلیج فارس متهم کرده و ادعا کرده که او در سال ۹۲ گفته بود ایران آماده مذاکره درباره مالکیت جزیره ابوموسی است.

سپس او با بیان این سوال که “اظهارات ظریف با اقدامات وطن‌فروشانه قاجارها و پهلوی‌ها قابل مقایسه است؟ کدام دیپلمات وطن‌دوستی اعلام می‌کند که بر سر بخشی از اراضی تحت مالکیت وطن خود آماده مذاکره است؟»