حسن فیروز آبادی
حسن فیروز آبادی، مشاورعالی نظامی علی خامنه ای بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت

خبرگزاری فارس گزارش داد که حسن فیروزآبادی ، رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح و مشاور عالی نظامی رهبر جمهوری اسلامی ، “پس از مدتی بیماری” درگذشت.

حسن فیروز آبادی، بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت

حسن فیروز آبادی، بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت؛ رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح و مشاور عالی نظامی رهبر جمهوری اسلامی ، “پس از مدتی بیماری” درگذشت.

در همین حال ، طبق برخی گزارشات در شبکه های اجتماعی ، آقای فیروزآبادی بر اثر بیماری کرونا فوت کرده است.

بیماری آقای فیروزآبادی نیز در سال های اخیر مورد بحث قرار گرفته است. در تیرماه سال ۹۵ ، هنگامی که حسن فیروزآبادی از سمت فرماندهی ستاد نیروهای مسلح کناره گیری کرد ، اسماعیل کوثری ، فرمانده ارشد سپاه ایران ، دلیل تغییر خود را “بیماری” اعلام کرد ، اما وب سایت تابناک در آن نوشت: گزارشی که آقای فیروزآبادی برکنار شده است و آن را به حمایت فیروزآبادی از برجام مرتبط دانست.

سرلشکر فیروزآبادی به مدت ۲۷ سال رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بود

سرلشکر فیروزآبادی به مدت ۲۷ سال از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۹۵ با حکم رهبر جمهوری اسلامی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بود. اما تا قبل از دريافت درجه سرلشکری و انتخاب به عنوان رييس ستاد کل نيروهای مسلح در سال ۱۳۶۸، در هيچ يک از نيروهای نظامی ايران خدمت نکرده بود.

نزدیکترین همکاری وی با نیروهای مسلح در طول جنگ در قرارگاه خاتم الانبيا بود ، جایی که وی زیر نظر فرمانده قرارگاه خاتم اکبر هاشمی رفسنجانی و معاون وی حسن روحانى، مسئول هماهنگی نمايندگان وزارتخانه های دولت میرحسین موسوی در قرارگاه خاتم بود

آقای فیروزآبادی از سال ۱۳۹۵ مشاور عالی نظامی آیت الله خامنه ای بوده و از سوی رهبر جمهوری اسلامی به عنوان عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب شده است.