ارز دولتی

علی خضریان، نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس اعلام کرد که پس از حذف ارز دولتی، قیمت داروها شش برابر می شود.

خضریان در جلسه علنی مجلس گفت: «برای اقشار ضعیف جامعه تغییر برخی اعداد در لایحه بودجه بسیار تاثیرگذار و قابل تأمل است. شنیده‌ام که بعضی سمعک‌ ها ۷۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشته است».

این نماینده مجلس اظهار داشت که ارز ۴۲۰۰ تومان هنوز لغو نشده است، اما علیرغم اینکه قیمت ها در حوزه بهداشت و درمان دو برابر شده است.

 ♦    ارز ترجیحی باعث فساد است

این نماینده همچنین با اشاره به افزایش ۶ برابری قیمت بعضی قرص‌های مسکن و ضددرد مثل “ناپروکسن” گفت: «قیمت ناپروکسن از ۶۵۰۰ تومان به ۲۸ هزار تومان افزایش یافت و این در حالی است که برخی از کاربران شبکه های اجتماعی از افزایش قیمت آن به ۴۰ هزار تومان خبر دادند». 

شایان ذکر است که اظهارات مقامات جمهوری اسلامی درباره وضعیت تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای داروها متناقض بود.

زیرا در حالی که برخی از مسئولان از تداوم تخصیص ارز ترجیحی خبر می دادند، مدیرکل دارو و مواد کنترل شده سازمان غذا و دارو اعلام کرد که ارز تخصیصی باعث فساد می شود. همایون سامه‌یح نجف آبادی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، تایید کرد که قیمت داروهای داخلی ۳۰ درصد افزایش می یابد و قیمت داروهای وارداتی نیز تا چند برابر افزایش می یابد.