حادثه تراژیک: هواپیمای روسی در کوه‌های افغانستان سقوط کرد
حادثه تراژیک: هواپیمای روسی در کوه‌های افغانستان سقوط کرد

حادثه تراژیک: هواپیمای روسی در کوه‌های افغانستان سقوط کرد؛بر اساس گزارش‌ها، یک هواپیمای روسی عصر روز شنبه، ۳۰ دی ماه، در ولایت بدخشان افغانستان سقوط نموده است. جست‌وجوها برای یافتن لاشه هواپیما ادامه دارد.

حادثه تراژیک: هواپیمای روسی در کوه‌های افغانستان سقوط کرد

به گزارش رویترز، سازمان ترابری هوایی “روزاویاتسیا” که به دولت روسیه تعلق دارد، روز یکشنبه یکم بهمن اعلام کرد که یک هواپیمای روسی که گمان می‌رود حاوی شش سرنشین بوده، در کوهستانی واقع در شمال شرق افغانستان و در نزدیکی مرز تاجیکستان سقوط کرده است.

بر اساس اعلام این سازمان، هواپیمای سانحه‌دیده یک «فالکن ۱۰» بوده است که حامل چهار خدمه و دو مسافر بوده و عصر شنبه از رادار ناپدید شده و ارتباط با آن قطع شد.

این جت تجاری دوموتوره، ساخت فرانسه، متعلق به شرکتی به نام «اتلتیک گروپ» بوده که در حال انجام پرواز بیمارستانی از هند به ازبکستان و روسیه به سانحه دچار شده است.

سازمان ترابری هوایی روسیه، بدون اشاره به هویت سرنشینان هواپیما، اعلام کرده است که «جست‌وجو برای یافتن هواپیما ادامه دارد.»

سقوط هواپیما توسط افراد محلی

به گزارش رویترز، ذبیح‌الله امیری، رئیس اداره اطلاعات ولایت بدخشان، نیز اظهار داشته است که اولین گزارش‌ها درباره سقوط هواپیما توسط افراد محلی ارائه شده است.

آقای امیری در ادامه افزوده است که محل دقیق سقوط هواپیما هنوز مشخص نشده است و تیم‌های جست‌و‌جو تاکنون موفق به پیدا کردن بقایای هواپیما نشده‌اند.