حادثه انفجار پالایشگاه پتروشیمی چابهار
حادثه انفجار پالایشگاه پتروشیمی چابهار

حادثه انفجار پالایشگاه پتروشیمی چابهار؛ در روز چهارشنبه، چند موشک از سوی سپاه پاسداران به پالایشگاه پتروشیمی چابهار شلیک شد. دو موشک در هوا منفجر شدند و سه موشک دیگر به پالایشگاه اصابت کردند. یکی از موشک‌ها به داخل پالایشگاه سقوط کرد و باعث انفجار و آتش‌سوزی شد، فرماندار چابهار گفت که این حادثه در جریان رزمایش سپاه رخ داده است. اما پیشتر هیچ خبری از برگزاری این رزمایش منتشر نشده بود.

حادثه انفجار پالایشگاه پتروشیمی چابهار

در روز چهارشنبه، ۲۰ دی‌ماه ۱۴۰۲، شاهد انفجار و دود غلیظی در آسمان شهر چابهار بودیم. این حادثه در پی شلیک چند موشک از سوی نیروی دریایی سپاه پاسداران به پالایشگاه پتروشیمی نگین مکران چابهار رخ داد.

بنا بر گزارش‌های اولیه، دو موشک شلیک شده از سوی سپاه در هوا منفجر شده و سه موشک دیگر به محوطه پالایشگاه اصابت کرده‌اند. یکی از موشک‌ها به داخل پالایشگاه سقوط کرده و باعث انفجار و آتش‌سوزی شده است.

برگزاری رزمایش

فرماندار چابهار اعلام کرده است که این حادثه در جریان رزمایش پیامبر اعظم ۱۸ رخ داده است. این در حالی است که پیشتر هیچ خبری از برگزاری این رزمایش منتشر نشده بود.

منابع محلی از چابهار گفته‌اند که انفجار پالایشگاه پتروشیمی این شهر خسارت‌های زیادی به بار آورده است. هنوز گزارشی از تلفات انسانی این حادثه منتشر نشده است.