جواد روحی از بازداشت‌شدگان خیزش انقلابی، در زندان نوشهر درگذشت!
جواد روحی از بازداشت‌شدگان خیزش انقلابی، در زندان نوشهر درگذشت!

جواد روحی از بازداشت‌شدگان خیزش انقلابی، در زندان نوشهر درگذشت؛ جواد روحی، از زندانیان خیزش انقلابی، در زندان درگذشت.

جواد روحی از بازداشت‌شدگان خیزش انقلابی، در زندان نوشهر درگذشت!

خبرگزاری میزان، رسانه‌ای مرتبط با قوه قضائیه، در خبری اعلام کرد که جواد روحی، یکی از زندانیان خیزش انقلابی،به دلیل تشنج، در روز پنجشنبه جایی که در زندان به سر می‌برد، به بیمارستان بهشتی نوشهر منتقل شده و در همان بیمارستان درگذشت.

مجید کاوه، وکیل جواد روحی، با تایید این خبر، اعلام کرد که در ساعات گذشته به خانواده موکل خود خبر داده‌اند که جواد روحی در زندان نوشهر جان خود را از دست داده است.

جواد روحی

جواد روحی، شهروند اهل آمل و یکی از بازداشت‌شدگان در خیزشِ سراسریِ ۱۴۰۱ در ایران بود. او در شهریور ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در دادگاه انقلاب ساری به ۳ بار اعدام محکوم شد. حکم اعدام او در دیوان عالی کشور نقض شد، اما او در زندان به دلیل سکته مغزی جان خود را از دست داد.

جواد روحی متولد ۱۳۶۶ در آمل بود. او در رشته عمران تحصیل کرده بود و به عنوان کارگر ساختمانی کار می‌کرد. او در اعتراضات سال ۱۴۰۱ در آمل شرکت داشت و در جریان این اعتراضات بازداشت شد.

جواد روحی در زندان تحت شکنجه قرار گرفت. او به دلیل شکنجه قدرت تکلم خود را از دست داد. او در دادگاه نیز اتهامات وارده علیه خود را رد کرد و گفت که تحت فشار و شکنجه مجبور به اعتراف اجباری شده است.

حکم اعدام جواد روحی در دیوان عالی کشور نقض شد، اما او در زندان به دلیل سکته مغزی جان خود را از دست داد. او در ۹ شهریور ۱۴۰۲ در بیمارستان شهید بهشتی نوشهر درگذشت.

مرگ جواد روحی واکنش‌های زیادی را در داخل و خارج از ایران به همراه داشت. بسیاری از فعالان حقوق بشر مرگ او را به دلیل شکنجه دانستند.

جواد روحی یکی از قربانیان شکنجه و اعدام در جمهوری اسلامی ایران است. مرگ او بار دیگر نشان داد که رژیم ایران به حقوق بشر بی‌توجه است و به راحتی از اعدام برای سرکوب مخالفان خود استفاده می‌کند.