جنگ نهایی در جام حذفی: پرسپولیس و استقلال در دهم خرداد به مصاف هم روبرو می‌شوند
جنگ نهایی در جام حذفی: پرسپولیس و استقلال در دهم خرداد به مصاف هم روبرو می‌شوند

جنگ نهایی در جام حذفی: پرسپولیس و استقلال در دهم خرداد به مصاف هم روبرو می‌شوند؛ در دهم خرداد، در استادیوم آزادی، استقلال و پرسپولیس برای تصاحب جام قهرمانی در صد و یکمین برابری خود در مسابقه برابر هم روبرو می‌شوند.

جنگ نهایی در جام حذفی: پرسپولیس و استقلال در دهم خرداد به مصاف هم روبرو می‌شوند

در نیمه‌نهایی جام حذفی فوتبال ایران، در ورزشگاه اکباتان که خالی از تماشاگر بود، پرسپولیس با نتیجه ۳-۱ مقابل هوادار پیروز شد و نهمین پیروزی پیاپی خود را کسب کرد.

بنابراین، در دهم خرداد، در استادیوم آزادی، استقلال و پرسپولیس برای تصاحب جام قهرمانی در صد و یکمین برابری خود در مسابقه برابر هم روبرو می‌شوند.

پرسپولیس که هفته قبل قهرمان لیگ برتر شده بود، با تونل افتخار بازیکنان وارد زمین شد. این تیم، برای جبران شکستی که در لیگ مقابل هوادار تحمل کرده بود، بازی را با حماسه‌ای فراگیر آغاز کرد.

پرسپولیس هفته قبل قهرمان لیگ برتر شده بود

در دقیقه چهارم، ترابی به واسطه خطای مرتضی منصوری سقوط کرد و داور نقطه پنالتی را به نفع تیم حریف نشان داد. گولسیانی، پنالتی‌زن اصلی تیم پرسپولیس، با پشت توپ ایستاد و موفق شد تیمش را به تقدم بیاورد.

اما این گل، هجوم‌های پرسپولیس را متوقف نکرد. خط دفاع تیم حریف بهم ریخته بود و فرصت‌های متعددی برای تیم فاتح لیگ به وجود آمد.

در دقیقه دهم، ضربه‌ای توسط امیری برگشت داده شد، اما کاپیتان پرسپولیس با پای چپ دروازه حریف را باز کرد.

از بیستمین دقیقه به بعد، حملات شدید تیم پرسپولیس توسط بازیکنان تحت آموزش یحیی گل‌محمدی شروع شد تا هوادار را به سمت حمله جلب کنند. در دقیقه ۳۵، به واسطه خطای پورعلی‌گنجی بر روی محمدجواد محمدی، هوادار تیم مقابل مجاز به ضربه پنالتی شد.

در نیمه اول بازی، مسعود شجاعی به سمت راست دروازه‌بان تیم ملی (بیرانوند) ضربه‌ای با ارتفاع پایین و دقیق از خود بزندگی گرفت، اما بیرانوند به برتری شجاعی واکنش نشان داد و ضربه را مهار کرد و دروازه‌اش را نگه داشت.

قبل از پایان نیمه اول، اسماعیلی‌فر با خطاای کرد که روزهای به یادماندنی خود را در تیم ذوب آهن سپری کرده بود و سعید سحرخیزان در یک موقعیت تک به تک قرار گرفت، اما ضربه بازیکن جوان تیم حریف که در هفته قبل در مقابل ذوب آهن هت‌تریک زده بود، به طور ناپرهیزگی نواخته شد و از کنار دروازه گذشت.

در دقیقه ۶۱، از روی یک کرنر ارسالی توسط تیم میزبان، توپ به دست یکی از مدافعان تیم پرسپولیس (قرمزپوشان) خورد و علی صفایی، داور مسابقه، برای سومین بار نقطه پنالتی را به نفع تیم میزبان نشان داد.