مریم کریم‌بیگی
جان مریم کریم‌بیگی در خطر است

شهناز اکملی مادر مریم کریم بيگى نوشت: امروز ششمین روز اعتصاب غذای دخترم مریم است.

شهناز اکملی مادر جاویدنام مصطفی کریم بیگى، و مريم کریم بیگى زندانی سیاسی زندانى در زندان های ایران ، در فضای مجازی نوشت: امروز ششمین روز اعتصاب غذای دخترم مریم است.

رضا شهابی، آرشام رضایی، زرتشت احمدی راغب و تعدادی دیگر از زندانیان در اعتصاب غذا به سر می‌برند و من با خانواده‌های آنان ابراز همدردی می‌کنم.

وی تاکید کرد: ما خانواده های زندانیان سیاسی به خوبی می دانیم که عزیزانمان در زندان در اعتراض به اقدامات ناعادلانه قضایی و امنیتی جان خود را از دست دادند.

از نهادهای حقوق بشری می‌خواهم با اعتراض به رویه‌های ظالمانه‌ی جاری در دستگاه‌های قضایی و امنیتی جمهوری اسلامی، پشتیبان خواسته‌ها و حافظ جان عزیزان ما باشند

از دادستانی به ما گفتند جواب شمارا ندهیم!

نیروهای امنیتی صبح روز سه‌شنبه ۲۴ خرداد، مریم کریم بیگى را بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین موسوم به بازداشتگاه وزارت اطلاعات منتقل کردند و هم‌اکنون در اعتراض به بازداشت خود دست به اعتصاب غذا زده است.

شهناز اکملی با انتشار مطلبی در فضای مجازی اعلام کرد: برای پیگیری وضعیت مریم به دادسرای اوین رفتم. حتی نگذاشتند با بازپرس پرونده صحبت کنم. می‌خواستم با رئیس دادستان ببینم، اما اجازه ندادند. سربازی که آنجا بود گفت: از دادستانی به ما گفتند جواب شمارا ندهیم.