جان توماج صالحى در خطر است؟
جان توماج صالحى در خطر است؟

حساب کاربری توماج صالحی در شبکه اجتماعی ایکس (تويتر سابق) جزییات تازه‌ای از وضعیت نگهداری او در زندان دستگرد اصفهان را منتشر کرده و درباره سوء قصدهای احتمالی به جان این رپر زندانی هشدار داده است.

جان توماج صالحى در خطر است؟

این حساب کاربری دیروز جمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲ نوشت توماج صالحی با گذشت ۶ روز از زمان بازداشتش به طور موقت در بخش پذیرش زندان که محل ورود و نگهداری همه زندانیان و مجرمان، بدون تفکیک جرم است، نگهداری می‌شود.

به نوشته این صفحه، مسئولان قضایی استان اصفهان با دستور مأموران امنیتی توماج صالحی را در مکانی نگهداری می‌کنند که محل ورود و خروج مجرمان و بعضا اشرار و متهمان جرایم خطرناک بدون جداسازی از دیگران است.

این صفحه با بیان اینکه در روزهای گذشته زد و خوردهای فیزیکی همراه با فضای پرتنش و پر از استرس در محل نگهداری توماج صالحی روی داده نوشته است دستگاه قضایی و امنیتی ج.ا قصد آزار و اذیت برنامه‌ریزی شده و اعمال شکنجه‌های روحی روانی به توماج را داشته و از سوء قصدهای احتمالی به جان توماج در این شرایط استقبال می‌کنند.

صفحه توماج صالحی با هشدار درباره “به شدت در خطر” بودن جان او تاکید کرده است: مسئولیت جان او و این اقدامات خلاف قانون، مستقیما متوجه مسئولین قوه قضاییه، زندان دستگرد اصفهان و جمهوری اسلامی است.

توماج صالحی، روز پنج‌شنبه، نهم آذر و در حالی که تنها ۸ روز از آزادی گذشته بود به وسیله مأموران لباس شخصی در بابل مورد ضرب و شتم قرار گرفت و دوباره بازداشت شد.

این خواننده معترض روز دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲، با انتشار ویدئویی به شرح شکنجه‌هایش در زمان بازداشت و زندان پرداخته و گفته بود نه اعتراف کرده و نه تن به همکاری با مأموران امنیتی داده است.

خبرگزاری میزان رسانه قوه قضاییه، دلیل بازداشت مجدد توماج صالحی را این ویدیو اعلام و اتهام او را نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی عنوان کرده بود.