تیم زنان هاکی روی یخ ایران، قهرمان مسابقات آسیا و اقیانوسیه
تیم زنان هاکی روی یخ ایران، قهرمان مسابقات آسیا و اقیانوسیه

تیم زنان هاکی روی یخ ایران، قهرمان مسابقات آسیا و اقیانوسیه؛ تیم ملی زنان هاکی روی یخ ایران با پیروزی مقابل تیم فیلیپین، موفق به اخذ عنوان قهرمانی در مسابقات آسیا و اقیانوسیه در قرقیزستان شد.

تیم زنان هاکی روی یخ ایران، قهرمان مسابقات آسیا و اقیانوسیه

تیم ملی زنان هاکى روی یخ ایران با پیروزی مقابل تیم فیلیپین، موفق به اخذ عنوان قهرمانی در مسابقات آسیا و اقیانوسیه در قرقیزستان شد. در دیداری که در روز شنبه، ۱۱ فروردین برگزار شد، تیم ایران با نتیجه ۴-۰ تیم فیلیپین را شکست داد و بدون اینکه گلی به خورد بیاورد، به عنوان قهرمان این رقابت‌ها معرفی شد. گلزنان تیم ایران در این دیدار عبارت بودند از: ادیانا فرزام‌نیا، یگانه بهرامی، حدیثه پورهاشمی و عسل حیدری.

در مسابقاتی که در ورزشگاه گورودسکوی کاتوک در شهر بیشکک، پایتخت قرقیزستان برگزار شد، تیم زنان هاکی روی یخ ایران با نتایج برتر خود، نشان دادند که در حال رشد و پیشرفت هستند. آن‌ها در ابتدا با نتیجه ۱۶-۰ تیم امارات را شکست دادند و سپس در مقابل تیم میزبان با نتیجه ۶-۰ پیروز شدند، در حالی که ۶۰۰ تماشاگر شاهد این بازی بودند. در ادامه رقابت‌ها، تیم زنان ایران با نتیجه ده گل به هندوستان غلبه کردند.

این مسابقات با حضور پنج کشور برگزار شد

این مسابقات با حضور پنج کشور برگزار شد و ایران توانست از مقام نایب‌قهرمانی سال گذشته به مدال طلا و جام قهرمانى پیشبرد خود ارتقا دهد، که نشان از پیشرفت چشمگیر تیم هاکى روی یخ زنان ایران در صحنه بین‌المللی است.

در مسابقات امسال، تیم‌هایی چون تایوان، تایلند، چین، نیوزیلند و ژاپن که در دوره‌های قبلی تجربه قهرمانی داشته‌اند، این بار شرکت نکردند. این موضوع می‌تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد، از جمله شرایط سلامتی عمومی، محدودیت‌های سفر به دلیل شرایط جهانی یا مسائل مربوط به برنامه‌ریزی و تصمیمات مدیریتی تیم‌ها. این عدم حضور آن‌ها ممکن است فرصتی برای تیم‌های دیگری مانند ایران به منظور نشان دادن توانایی‌ها و رشد در رقابت‌های بین‌المللی فراهم کند.