توماج صالحی آزاد شد
توماج صالحی آزاد شد

در روز شنبه، ۲۷ آبان، حساب توئیتر توماج صالحی، خواننده معترض، خبر داد که او پس از ۱۳ ماه تحمل زندان، از جمله ۲۵۲ روز انفرادی و کلیًا یک سال و ۲۱ روز حبس، با قرار وثیقه از زندان آزاد شده است.

توماج صالحی آزاد شد

اقبال اقبالی، دایی آقای صالحی که در آلمان ساکن است، همچنین در شبکه اجتماعی ایکس خبر آزادی او را تأیید کرد و افزود: “توماج با قید وثیقه به زندان بزرگ وارد شد.”

توماج صالحی، که در سال‌های اخیر با ترانه‌هایش درباره مسائل اجتماعی به شهرت رسید و یکی از سرشناس‌ترین حامیان اعتراض‌های سراسری سال ۱۴۰۱ بود، در ماه آبان سال گذشته در روستای گِردبیشه، واقع در استان چهارمحال و بختیاری، بازداشت شد.

او که اهل شاهین‌شهر اصفهان است، در روزهای پیش از دستگیری، مخفیانه زندگی می‌کرد و پیام‌های بسیاری را در حمایت از مردم معترض منتشر می‌کرد.

حکم نقض شد

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی، در گفت‌وگو با وب‌سایت شبکه شرق، اعلام کرد که آزادی موکلش پس از پذیرش درخواست فرجام‌خواهی و نقض حکم او در دیوان عالی کشور رخ داده است.

وی در توضیح بیشتر افزود: “با پیگیری‌ها و فرآیند فرجام‌خواهی در پرونده توماج صالحی، این پرونده به شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور منتقل شد و پس از بررسی ایرادات متعدد به دادنامه اولیه، برخی از این ایرادات تأیید شده و حکم نقض شد. در نتیجه، این پرونده به شعبه یک دادگاه انقلاب اصفهان بازگردانده شد.