یک کشتی
 توقیف یک کشتی حامل «مواد اولیه منفجره» از ايران توسط نیروی دریایی آمریکا

 توقیف یک کشتی حامل «مواد اولیه منفجره» از ايران توسط نیروی دریایی آمریکا؛ نیروی دریایی آمریکا روز یکشنبه سوم بهمن اعلام کرد که یک کشتی حامل ۴۰ تن کود شیمیایی قابل استفاده برای ساخت مواد منفجره را در آب های بین المللی در خلیج عمان متوقف کرده است.

 توقیف یک کشتی حامل «مواد اولیه منفجره» از ايران توسط نیروی دریایی آمریکا

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که مبدأ این کشتی از ایران بوده و در مسیری در حال حرکت است که قبلاً برای قاچاق سلاح به شورشیان حوثی در یمن استفاده می شد.

و نیروی دریایی آمریکا روز یکشنبه گفت که همان کشتی سال گذشته در حال حمل هزاران سلاح بود که متوقف شد و به گارد ساحلی یمن تحویل داده شد.

بر اساس این گزارش، یک ناوشکن و کشتی گشتی مجهز به موشک هدایت شونده ناوگان پنجم آمریکا مستقر در بحرین، این کشتی بدون تابعیت را که در حال عبور از ایران بود ودر مسیری که به‌طور تاریخی برای حمل سلاح به حوثی های یمن استفاده می شد، متوقف کردند.

این ناوگان گفت: «نیروهای آمریکایی ۴۰ تن (۳۶۳۰۰ کیلوگرم) کود اوره، کشف کردند که یک ترکیب شیمیایی با کاربردهای کشاورزی است که به‌عنوان مواد اولیه برای مواد منفجره نیز شناخته می‌شود

مقصد این کشتی چیست؟

کشورهای غربی، به ویژه آمریکا و برخی کشورهای عربی، در سال‌های اخیر بارها ایران را به ارسال سلاح برای گروه‌هایی نیابتی خود در در عراق، لبنان، سوریه و یمن متهم کرده‌اند. موضوعی که ایران تکذیب می کند.

عرضه، فروش یا انتقال تسلیحات به طور مستقیم یا غیرمستقیم به شبه نظامیان حوثی ناقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل و تحریم های ایالات متحده است.